בחשד לשוחד: נשיא המחוזי לשעבר אורנשטיין ועו"ד אפי נוה עוכבו לחקירה

בלשי יחידת 433 עיכבו לחקירה עורך דין בכיר ומוכר שגם כיהן כיו"ר לשכת עורכי הדין וכן את נשיא בית המשפט המחוזי לשעבר בחשד לשוחד, מרמה והפרת אמונים. השניים עוכבו לחקירה במשרדי יאח"ה בלהב 433

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 28/05/24 09:02 כ באייר התשפד | עודכן בתאריך 28/05/24 10:08

בחשד לשוחד: נשיא המחוזי לשעבר אורנשטיין ועו"ד אפי נוה עוכבו לחקירה
נוה ואורנשטיין, עוכבו לחקירה, צילום: Eric Sultan/POOL, Miriam Alster/FLASH90

היחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה) בלהב 433 עיכבה הבוקר (ג') לחקירה נשיא בית משפט מחוזי לשעבר, השופט אורנשטיין ועורך דין אפי נוה בחשד לשוחד, מרמה והפרת אמונים והם הובאו הבוקר לחקירה במשרדי יאח"ה בלהב 433.

נערכו חיפושים בבתיהם של החשודים

היחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה) בלהב 433 פתחה בחקירה בחשד לעבירות שוחד, מרמה והפרת אמונים של נשיא בית משפט מחוזי לשעבר ועורך דין, בעקבות פרסום בכלי התקשורת לפני כחודשיים. הבוקר, הגיעו בלשי היחידה לבתיהם של החשודים, ערכו חיפוש ועיכבו אותם לחקירה במשרדי יאח"ה בלהב 433.

המחבל נחקר במשך שעות בלהב 433

המחבל נחקר במשך שעות בלהב 433, צילום: פלאש 90

חשיפת העיתונאי חיים לוינסון

כזכור, החלה הפרשה עם פרסום התחקיר של העיתונאי חיים לוינסון ב"הארץ" בה נחשפו הקלטות בין השופט בדימוס איתן אורנשטיין עם יו"ר לשכת עורכי הדין לשעבר אפי נווה בתקופה בה כיהנו שניהם בתפקיד.

לאחר פרסום התחקיר הגיבו רבים במערכת הפוליטית. חברת הכנסת נעמה לזימי דרשה פתיחת חקירה פלילית ואילו חבר הכנסת רוטמן כתב: "התחקיר של חיים לוינסון על המינוי של אורנשטיין כנשיא למחוזי מלמד אותנו רק דבר אחד. הוועדה לאיתור נשיאים לבתי המשפט המחוזיים עברה תהליך השחתה ופוליטיזציה מסוכנים, וחייבים להוציא משם את כל הפוליטיקאים".