הסתיימה החקירה נגד הרב טאו: התיק הועבר לפרקליטות ירושלים

היחידה הארצית לחקירות הונאה בלהב 433 סיימה את החקירה בעניינו של נשיא ישיבת הר המור, הרב צבי ישראל טאו, בחשד לביצוע עבירות מין והתיק הועבר לעיון ולהחלטת פרקליטות מחוז ירושלים

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/06/23 13:39 כג בסיון התשפג

הסתיימה החקירה נגד הרב טאו: התיק הועבר לפרקליטות ירושלים
צילום: Arie Leib Abrams/Flash90

ביחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה) בלהב 433 הסתיימה היום (ב') חקירה בעניינו של נשיא ישיבת הר המור, הרב צבי ישראל טאו, בחשד לביצוע עבירות מין. החקירה, אשר החלה לפני כחצי שנה, נפתחה עם קבלת תלונות משתי נשים, אשר טענו כי הרב ביצע בהן עבירות מין.

במסגרת החקירה בוצעו פעולות חקירה רבות ובכללן, גביית הודעות ממעורבים רבים  וחקירת הרב בחשד לביצוע עבירות אינוס, תקיפה בנסיבות מחמירות, חטיפה ומעשה מגונה בקטין. עם סיום החקירה התיק הועבר היום לעיון והחלטת פרקליטות מחוז ירושלים. 

ישיבת הר המור. מרכז תורני בנשיאות הרב טאו

ישיבת הר המור. מרכז תורני בנשיאות הרב טאו צילום: Yonatan Sindel/Flash90

נזכיר כי בחודש מרץ האחרון, היחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה) בלהב 433, זימנה את הרב צבי ישראל טאו בחשד לביצוע עבירות מין לחקירת אזהרה במשרדי היחידה. בסיום חקירתו שוחרר בערבויות.

משפחתה של נחמה תאנה: הרב טאו לא יהודי, גנב זהות של ניצול שואה

אחת המתלוננות שטענה לכאורה כי הרב טאו הטריד אותה מינית בהיותה קטינה, היא נחמה תאנה. כזכור לפני כחמישה חודשים, במהלך ההפגנה מול הכנסת, נשא דברים אביה של תאנה, מנחם בוריסקי, וטען טענות קשות נגד הרב צבי טאו. בין היתר אמר בוריסקי,  כי הרב טאו כלל אינו יהודי וכי הוא צאצא של נאצים. בהמשך הוא טען כי יש בידי המשפחה הוכחות לדברים אך לא אמר שיספק אותן בעתיד. 

הרב טאו

הרב טאו צילום: Olivier Fitoussi/FLASH90

"לפי מה שממעה וראתה", אמר ביחס לבתו נחמה, "האדם שקורא לעצמו צבי טאו אינו יהודי ולא רק שאינו יהודי הוא בן למשפחת מנגלה הידועה לשמצה. היא שיתפה כי יש קבוצה של נאצים שהצליחו לאורך השנים להשתקע פה בארץ תחת זהויות של יהודים, צבי טאו הוא הבכיר שבחבורה אך ממש לא נמצא פה לבדו. חבורה זו לכאורה עוסקת בריגול, מקרי רצח רבים ופגיעה שיטתית בעם ישראל, ארץ ישראל, תורה ישראל ומדינת ישראל".