'פותחים שנה יחד': בואו לארח אזרחים ותיקים בערב ראש השנה

לקראת ראש השנה, המשרד לשוויון חברתי משיק את הקמפיין 'פותחים שנה יחד'. הקמפיין קורא למשפחות לארח בערב ראש השנה אזרחים ותיקים בודדים שאין להם היכן לקיים את ערב החג

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/08/18 11:18 י באלול התשעח

'פותחים שנה יחד': בואו לארח אזרחים ותיקים בערב ראש השנה
אילוסטרציה, צילום: shutterstock

פרוייקט ייחודי ומרגש של המשרד לשוויון חברתי יוצא לדרך גם השנה. 'פותחים שנה יחד' - תכנית שקוראת לאזרחי ישראל לארח אזרחים ותיקים בארוחת ערב ראש השנה.

השרה לשוויון חברתי גילה גמליאל אמרה: "בטוחני כי הציבור בישראל יתגייס בהמוניו גם בראש השנה הבא עלינו לטובה. השנה, פותחים שנה יחד – ולא משאירים אף אזרחית או אזרח ותיק לחגוג לבד"

על פי נתוני המשרד לשוויון חברתי ולאזרחים ותיקים, בשנה החולפת התקבלו למעלה מ- 2,000 פניות של אזרחים ותיקים אשר התלוננו על בדידות ודיווחו על מצוקות חיים הנובעות מכך. בהמשך למיזמי הפגת הבדידות בקרב אזרחים ותיקים שמפעיל המשרד, כדוגמת "והדרת" ו- "כאן גרים", הכריזה היום (ג') השרה לשוויון חברתי גילה גמליאל על השקתו של קמפיין " פותחים שנה יחד".

באמצעות הקמפיין, קורא המשרד לציבור בישראל להזמין לביתו לערב ראש השנה אזרחים ותיקים שאין להם היכן לחגוג את החג. במקביל, מופנית קריאה לאזרחים ותיקים, המעוניינים להתארח בערב החג, להירשם במוקד 8840*, אשר יקשר בין המשפחות לבין האזרחים הוותיקים.

השרה גילה גמליאל

השרה גילה גמליאלצילום: דוברות המשרד לשוויון חברתי, מותרת בשימוש

הקמפיין, אשר יחל את פרסומו היום הוא המשך ישיר ליוזמת המשרד לשוויון חברתי שהחלה לפני כשנתיים, בו הציבור נקרא לארח אזרחים ותיקים בערבי חג הפסח וראש השנה ומאות רבות של אזרחיות ואזרחים ותיקים אשר הביעו רצונם להתארח בערבי חג אילו, שובצו על ידי המוקד לאזרחים ותיקים במשרד לשוויון חברתי, אצל משפחות אשר נענו לקריאה לארח בביתם בערב החג יחד מאות משפחות אחרות.

השרה לשוויון חברתי, גילה גמליאל: "השנה פותחים שנה יחד ומזמינים אזרחיות ואזרחים ותיקים להתארח בערב ראש השנה. אני קוראת לכל מי שיש ביכולתו לארח בערב ראש השנה, להזמין אזרחיות ואזרחים ותיקים לארוחת החג. לבירור, תיאום והרשמה, אני מזמינה את הציבור – הן המשפחות והן האזרחיות והאזרחים הוותיקים – לפנות למוקד 8840* של המשרד לשוויון חברתי. הערבות ההדדית היא מהותו של עם ישראל, ובטוחני כי הציבור בישראל יתגייס בהמוניו".