איחוד מפלגות הימין: "השבת תהיה נדבך משמעותי מההסכמים הקואליציוניים"

במפלגה התייחסו, לבקשת חדשות כיפה, לנושא חילול השבת סביב האירוויזיון, לאחר שבמפלגות החרדיות איימו להפסיק בשל כך את המגעים להקמת הממשלה: "שמירת הסטטוס קוו היא חלק מרכזי מהמשא ומתן הקואליציוני"

חדשות כיפה משה ויסטוך, חדשות כיפה 12/05/19 15:49 ז באייר התשעט

איחוד מפלגות הימין: "השבת תהיה נדבך משמעותי מההסכמים הקואליציוניים"
ישימו את השבת במרכז? חברי איחוד מפלגות הימין, צילום: פלאש 90. נעם רבקין פנטון

בחלק מהסיעות החרדיות איימו בסוף השבוע כי יפסיקו את המגעים להרכבת הממשלה, זאת על רקע חילול השבת הצפוי סביב אירוע האירוויזיון שייערך בתל אביב. עם זה, צוותי המשא ומתן של יהדות התורה וש"ס נפגשו היום (א') עם נציגי הליכוד.

ביהדות התורה וש"ס ביטלו בשבוע שעבר את פגישתם עם צוות הליכוד כמחאה על ההיתר הכללי המיוחד שניתן על ידי המדינה לעבודה בשבת הבאה, מועד גמר תחרות השירים האירופית.

בימת האירוויזיון 2019

בימת האירוויזיון 2019צילום: כאן

במאמר מערכת ביטאון אגודת ישראל, המודיע, נכתב ביום שישי כי "למרות שיש לציבור שומרי השבת מה להפסיד במגוון של תחומים ונושאים מאי כניסה לקואליציה, אבל, השבת יקרה לנו עוד יותר. אין לה בכלל מחיר. אם אין לנו השפעה על מניעת פרצות חדשות של חילולי שבת שלא היו בעבר, אין לנו יכולת להיות בכזו קואליציה יהיה המחיר אשר יהיה".

באיחוד מפלגות הימין לא התבטאו בנושא בימים האחרונים וגם לפניית חדשות כיפה לא נמסרה התייחסות ספציפית לנושא האירוויזיון. לצד זה, נאמר מטעם המפלגה כי "יותר משעם ישראל שמר על השבת השבת שמרה על עם ישראל. נושא השבת ושמירת הסטטוס קוו הם חלק מרכזי מהמשא ומתן הקואליציוני ויהוו נדבך משמעותי מההסכמים שייחתמו עם הליכוד".