סקר מנדטים נתניהו צריך לדאוג? זה המועמד שיאיים עליו בבחירות הקרובות

מסקר מנדטים חדש עולה כי אילו הבחירות היו מתקיימות היום, נפתלי בנט היה זוכה למספר המנדטים הגבוה ביותר, אם היה מתמודד במסגרת מפלגה חדשה בראשותו | בנט עלה בשני מנדטים מהסקר הקודם

חדשות כיפה חדשות כיפה 30/08/24 08:29 כו באב התשפד

נתניהו צריך לדאוג?  זה המועמד שיאיים עליו בבחירות הקרובות
נתניהו |, צילום: Miriam Alster,Flash90

מפלגה חדשה בראשות נפתלי בנט עשויה לזכות במספר המנדטים הגבוה ביותר ולשנות את תמונת המנדטים. כך עולה מסקר חדש של מעריב שפורסם הבוקר (ו'). על פי הסקר, מפלגה חדשה בראשות ראש הממשלה לשעבר נפתלי בנט תזכה ב-23 מנדטים, שני מנדטים יותר מלפני כשבועיים. כמו כן, לפי הנתונים המפלגה מקבלת את כוחה בעיקר מתומכי המחנה הממלכתי וישראל ביתנו.

בנט ונתניהו, יחברו לקואליציה חדשה?

בנט ונתניהו, יחברו לקואליציה חדשה?, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

מפלגתו של נפתלי בנט הייתה זוכה ל-23 מנדטים

בנוגע לשאלה, אילו הבחירות היו מתקיימות היום ומפלגה חדשה בראשות נפתלי בנט הייתה מתמודדת – התשובות היו: מפלגה חדשה בראשות נפתלי בנט 23, הליכוד 19, המחנה הממלכתי 14, יש עתיד 11, ישראל ביתנו 9, ש"ס 9, עוצמה יהודית 8, יהדות התורה 7, הדמוקרטים 6, חד"ש־תע"ל 6, מפלגה דתית לאומית 4 ורע"ם 4.

מהנתונים עוד עולה כי אילו הבחירות היו מתקיימות היום ומפלגת חדשה בראשות נפתלי בנט לא הייתה מתמודדת, מפלגת הליכוד ומפלגת המחנה הממלכתי יזכו שתיהן ל-21 מנדטים כל אחת. בנוסף, מפלגת ישראל ביתנו תקבל 15 מנדטים. כמו כן, מפלגת יש עתיד תזכה ל-14 מנדטים. עוד עולה מהנתונים כי מפלגת הדמוקרטים, המפלגה המאוחדת של העבודה ומר"צ תזכה ל-9 מנדטים.

המפלגות הערביות היו זוכות ל-9 מנדטים יחד

בנוסף, מהסקר עולה כי מפלגת ש"ס תקבל 9 מנדטים. מפלגת יהדות התורה בראשות גולדקנופף תזכה ל-8 מנדטים. המפלגות הערביות יזכו יחד ל-9 מנדטים. מפלגת חד"ש-תע"ל בראשות איימן עודה תקבל 5 מנדטים ומפלגת רע"ם בראשות מנסור עבאס תזכה ל-4 מנדטים. לבסוף, מפלגת הציונות הדתית תקבל 4 מנדטים.

הסקר נערך על ידי לזר מחקרים, בראשות ד"ר מנחם לזר ובשיתוף Panel4All