בן גביר קרא להקים בית כנסת בהר הבית ועורר סערה | לשכת ראש הממשלה: "שום שינוי"

השר לביטחון לאומי הציע להקים בית כנסת בהר הבית וטען כי המדיניות בהר לא מפלה בין מוסלמים ליהודים. בלשכת ראש הממשלה מיהרו להבהיר: "אין שום שינוי בסטטוס-קוו בהר הבית"

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/08/24 10:43 כב באב התשפד

בן גביר קרא להקים בית כנסת בהר הבית ועורר סערה | לשכת ראש הממשלה: "שום שינוי"
נתניהו ובן גביר, צילום: Yonatan Sindel/Flash90, Michael Giladi/Flash90, משרד הביטחון

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, התראיין היום (ב') בגלי צה"ל והציע להקים בית כנסת בהר הבית. בריאיון ל"ספי ויניר" אמר בן גביר: "המדיניות מאפשרת להתפלל בהר הבית, יש דין שווה בין יהודים למוסלמים - הייתי מקים שם בית כנסת". בעקבות הדברים, בלשכת ראש הממשלה מיהרו להבהיר: "אין שום שינוי בסטטוס-קוו בהר הבית".

"להעמיד במקום את בן גביר מיידית"

שר הפנים משה ארבל מש"ס תקף את בן גביר בתגובה: "על ראש הממשלה נתניהו לפעול מיידית להעמיד במקום את מר בן גביר אשר בדבריו גם הבוקר בעניין הר הבית. דבריו חסרי האחריות מעמידים במבחן את הבריתות האסטרטגיות של ישראל עם מדינות מוסלמיות המהוות קואליציה במאבק בציר הרשע האיראני. חוסר תבונתו עלול לעלות בדמים".

בסביבת השר בן גביר הגיבו: "חנפן השמאל הבלתי נלאה משה ארבל שמדוברר על ידי בן כספית והשמאל הקיצוני, פוזל מיום כניסתו לכנסת לתפקיד שופט עליון. הוא חנפן בלתי נלאה, לשמאל, לערבים, למערכת המשפט, ובמקרה של הר הבית גם לחמאס ולוואקף. עצם ההאשמה הקבועה שלו נגד יהודים, מייצרת סיכון בטחוני מצביעי ש"ס בחרו ימין וקיבלו את משה מרץ ארבל".

"מהשר בן גביר אין לאף אחד ציפיות"

יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ תקף גם הוא: "מהשר בן גביר אין לאף אחד ציפיות, גם לא מראש הממשלה שנותן לפירומן חסר האחריות לקחת אותנו לתהום בתמורה לשקט פוליטי. אבל יש בממשלה הזו ובקואליציה גם גורמים אחראיים, שהעם מצפה מכם לעשות מעשה. גינויים ומילים יפות לא יספיקו כאן, וההיסטוריה תשפוט אתכם על שהייתם חלק מהמסע המסוכן הזה".

שר הביטחון גלנט תקף גם הוא את בן גביר: "ערעור הסטטוס קוו בהר הבית הוא מעשה מסוכן, מיותר וחסר אחריות. פעולותיו של בן גביר מסכנות את ביטחונה הלאומי של מדינת ישראל ואת מעמדה הבינלאומי. הפעולה שביצע צה"ל אתמול לבלימת מתקפת חיזבאללה חיזקה את מדינת ישראל, הצהרותיו של בן גביר - מחלישות אותנו".