קיבוץ ניר עוז בהודעה חריפה: הופקרנו. לא נשתתף בטקס של הממשלה

קיבוץ ניר עוז הודיע רשמית: לא נשתתף בטקס ההנצחה של מירי רגב גם אם נוזמן: "מציעים לממשלת ישראל להעביר את התקציבים לגוף אזרחי, שיכלול נציגים מכל קשת החברה הישראלית"

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/08/24 16:27 יז באב התשפד

קיבוץ ניר עוז בהודעה חריפה: הופקרנו. לא נשתתף בטקס של הממשלה
השרה רגב, צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

לאחר שבקיבוצים "נירים" ו"בארי" הודיעו כי אין בכוונתם להשתתף בטקס הזיכרון לאירועי שביעי באוקטובר לאחר מינויה של השרה מירי רגב על ניהול הטקס, קיבוץ ניר עוז הודיע היום (ד') גם הוא כי אין בכוונתו להשתתף בטקס גם אם יוזמן.

"נסרב לשתף פעולה עם טקס פוליטי שינוהל על ידי הממשלה"

"בזמן שאנו קוברים את מתינו שנרצחו בשבי החמאס, לא מפתיע שממשלת ישראל והעומד בראשה שנמנעו עד היום מביקור בניר עוז, הקיבוץ שהופקר כליל, לא הציעו לחברי ותושבי הקיבוץ להשתתף בטקס" נכתב. "הרי אין זה מסתדר שתפאורת ההצגה תהווה תזכורת למחדל הגדול ביותר שאי פעם אירע במדינת ישראל. הרינו להבהיר שגם וככל שנוזמן, נסרב לשתף פעולה עם טקס פוליטי שינוהל על ידי הממשלה" הוסיפו בקיבוץ.

עוד כתבו: "מי שהוביל לשבר מוחלט באמון, לא יוכל לטשטש אותו באמצעות טקסים ולהשתמש בנו כניצבים. אנו מציעים לממשלת ישראל להעביר את התקציבים לגוף אזרחי, שיכלול נציגים מכל קשת החברה הישראלית ויהיה אחראי באופן מלא על ניהול אירועי היום, ללא פוליטיקאים".

שהממשלה תבקר לראשונה במקום בו רבע מהאוכלוסייה נרצחה או נחטפה

לסיום כתבו בקיבוץ: "במקום לתכנן טקסים, תוכל הממשלה לבקר לראשונה במקום בו רבע מהאוכלוסייה נרצחה או נחטפה. לקדם עסקת חטופים. להסתכל בעיניים לקהילה שרק אתמול התבשרה שוב כמה גדול מחיר ההפקרה איתו היא מתמודדת כבר מעל עשרה חודשים. אנו קוברים היום אנשים שנחטפו בחיים, ונרצחו בשבי. אנשים שהממשלה יכלה להציל - ושוב כשלה. לקהילת ניר עוז יש עדיין 29 חטופים בשבי. 109 חטופים בסך הכל. הזמן לא משחק לטובתם. תתעסקו בעיקר ובמה שעוד אפשר וחייב לתקן".

כזכור, השבוע פורסם כי אנשי קיבוץ נירים הודיעו למדינה כי הם לא מוכנים שהטקס לציון שנה לאירועי השבעה באוקטובר יצולם בקיבוץ: "במקום לעסוק בצילומים לטקס זיכרון ממלכתי אנו קוראים לממשלה להקים ועדת חקירה ממלכתית". עוד נמסר בהודעתם: "שנה שלמה לא הגיע לנירים ולו נציג אחד של הממשלה לקחת אחריות, להודות במחדל ולשאול מה צריך. "שום טקס זיכרון שמובילה הממשלה לא יעלים את המחדל של שבעה באוקטובר שהביא לרציחתם וחטיפתם של חברי קיבוץ נירים והעוטף כולו".