אלעזר שטרן: גם אני עליתי להר הבית אבל בן גביר חיפש פרובוקציה

חבר הכנסת אלעזר שטרן, התייחס למהלך המשותף של יו"ר מפלגתו עם דרעי נגד עליית יהודים להר הבית: "אם מחיר העלייה זה התוצאה הפרובוקטיבית שיצאה אתמול עדיף שהיהודים לא יעלו להר הבית"

חיים גרבי חיים גרבי, חדשות כיפה 14/08/24 16:35 י באב התשפד

אלעזר שטרן: גם אני עליתי להר הבית אבל בן גביר חיפש פרובוקציה
אלעזר שטרן. , צילום: פלאש 90, יונתן סינדל

ברקע הסערה הציבורית שעורררה עלייתו של בן גביר להר הבית אתמול (ג'), חבר הכנסת אלעזר שטרן ממפלגת יש עתיד, שוחח עם "חדשות כיפה" על שיתוף הפעולה הנרקם בין יו"ר מפלגתו ליו"ר ש"ס נגד עליית יהודים להר הבית, ובניהם גם רבים מהמגזר הציוני הדתי. שטרן לא הכחיש את הדיווחים על פגישה בין השניים ואמר שהיא "ככל הנראה" התקיימה.

"אני הייתי בהר הבית בעצמי. לא שאלתי רבנים אם מדובר באיסור הלכתי או לא"

שטרן, כך מסתבר, עלה בעצמו להר הבית, אך לדבריו אין לו עמדה הלכתית סדורה בנושא. "אני הייתי בהר הבית בעצמי. אני לא שאלתי רבנים אם מדובר באיסור הלכתי או לא, אלא הלכתי ללמוד לראות ולהבין".

אז איך העובדה שאתה עלית להר הבית אינה פרובוקציה ואילו עלייתו של בן גביר היא פרובוקציה?

"שממשלת ישראל תחליט מתי זה פרובוקציה או לא והחלטות שלה מקובלות עלי. כל כך עצוב לי, גם הניתוק מהמציאות של השר בן גביר. כבר אמר מי שאמר, בן גביר הביא עלינו את "שומר חומות" ובמידה מסוימת תרם רבות למצב הנוכחי. ובסדר, אפשר אם רוצים שהעולם המוסלמי יכריז מלחמה על כולנו ואנחנו נשתטח וננצח".

אם מחיר העלייה זה התוצאה הפרובוקטיבית עדיף שלא יעלו

בן גביר אינו לבד, רבים במגזר הציוני דתית נוהגים לעלות להר, איך אתה תומך בהצעה כזו?

"אני חושב שצריך לשמור על הסטטוס קוו, וצריך לקחת בחשבון גם נסיבות בינלאומיות, בוודאי עכשוויות. זה היה טירוף לעשות את מה שעשו שם אתמול. מעבר לעלייה, אני מתכוון להשתתחות, לסמלים, להתגרות. אני חושב שאתמול זה לא היה דיון, זאת היה פרובוקציה, גם ההשתטחות שהיא אסורה, גם ההתרסות. כן. זה גם מספיק שראש הממשלה אומר שזה בניגוד לסטטוס קוו".

אז אתה אומר לבני הציונות הדתית לא לעלות?

"שלא יעלו. שלא יעלו כשזה מחובר לפרובוקציה ולא לדבר דתי, כשהפרובוקציה גוברת על המעשה הדתי, שלא יעלו. אם מחיר העלייה זה התוצאה הפרובוקטיבית שיצאה אתמול עדיף שהיהודים לא יעלו להר הבית".

ולאן נעלמו המחלוקות החריפות עם ש"ס?

"לא נעלם שום דבר. המחלוקות שהיו קיימות והן מחלוקות קשות מאוד. העובדה שיש מחלוקות קשות בנושא אחד, אינה אומרת שאין מחלוקות בנושאים אחרים. וכמובן איפה שמסכימים ואפשר וזה תורם לשני הצדדים - זה בסדר גמור. אריה דרעי או החרדים, הם לא פסולים לכל דבר ועיקר. יש בינינו מחלוקות קשות, אבל יש דברים שמסכימים עליהם".