נגד בן גביר: דרעי ולפיד במהלך משותף אחרי עשור של נתק

יו"ר האופוזיציה ויו"ר ש"ס שוחחו לראשונה אחרי נתק של עשור כדי להוביל מהלך משותף נגד בן גביר. ההצעה שעלתה: תוגש הצעה לסדר היום של הכנסת לאמץ את פסק ההלכה של הרב עובדיה האוסר תפילת יהודים להר הבית 

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/08/24 22:39 ט באב התשפד

נגד בן גביר: דרעי ולפיד במהלך משותף אחרי עשור של נתק
בן גביר ודרעי, צילום: Yonatan Sindel/Flash90, Chaim Goldberg/Flash90

ברקע עלייתו של בן גביר להר הבית שעוררה סערה פוליטית, יו"ר מפלגת יש עתיד, יאיר לפיד ויו"ר ש"ס אריה דרעי שוחחו לראשונה בשבועות האחרונים אחרי עשור של נתק וזאת במטרה לשתף פעולה נגד תפילת יהודים בהר הבית. כך לפי דיווח של יאיר שרקי בערוץ 12. דרעי הציע שיש עתיד תגיש הצעה לסדר היום של הכנסת לאמץ את פסק ההלכה של הרב עובדיה האוסר תפילת יהודים להר הבית הבטיח שההצעה תעלה להצבעה - ש"ס תתמוך.

איתמר בן גביר עלה להר הבית

כזכור, השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר עלה הבוקר להר הבית יחד עם מאות מתפללים, שהשתחוו בניגוד לנהלים. גם חבר הכנסת עמית הלוי מסיעת הליכוד הגיע לאזור אך המשטרה דרשה ממנו לעלות לבד. "חייבים לנצח במלחמה הזאת", אמר בסרטון ברשת X בהר הבית.

נתניהו: "קביעת המדיניות בהר הבית כפופה לממשלה ולעומד בראשה"

לאחר שהשר איתמר בן גביר עלה להר הבית ולא מחה או העיר כאשר עולים אחרים השתחוו בהר בנוכחותו ובניגוד לנהלים, המערכת הפוליטית סוערת. בלשכת נתניהו מיהרו להתייחס לאירוע ומסרו כי: "קביעת המדיניות בהר הבית כפופה ישירות לממשלה ולעומד בראשה. אין מדיניות פרטית של שר כלשהו בהר הבית - לא של השר לביטחון לאומי ולא של שום שר אחר".