לא שווה את תיק הביטחון: גדעון סער לא עובר את אחוז החסימה | סקר

סקר חדש של ערוץ 14 ממשיך את המגמה המוכרת על חוסר הכרעה ברור בין הגושים. עם זאת, המגמה בה נתניהו מתייצב, אל מול הירידה שחווה בסקרים בתחילת המלחמה, נמשכת | הציונות הדתית מתחזקת אך עוד קרובה לאחוז החסימה

חדשות כיפה חדשות כיפה 08/08/24 22:47 ד באב התשפד

לא שווה את תיק הביטחון: גדעון סער לא עובר את אחוז החסימה | סקר
סקר חדש. לפיד ונתניהו, צילום: פלאש 90. נעם רבקין פנטון

סקר מנדטים חדש של ערוץ 14 ודיירקט פולס מהיום (ה') מגלה תמונת מצב שנראית בלתי פתירה מבחינת הגושים כאשר הקואליציה הנוכחית עומדת על 58 מנדטים ואילו האופוזיציה עומדת על 52 מנדטים והמפלגות הערביות על 6 מנדטים. במבט על המפלגות ניתן לראות שהליכוד, 28 מנדטים, וישראל ביתנו, 14 מנדטים, שומרות על כוחן כמו גם מפלגתו החדשה של יאיר גולן, הדמוקרטים, שעומדת על 9 מנדטים.

הציונות הדתית מתחזקת אך עדיין קרובה לאחוז החסימה

מפלגת הציונות הדתית מתחזקת ביחס לסקרים האחרונים, אך עדיין קרובה מאוד לאחוז החסימה עם 5 מנדטים בלבד. מפלגת עוצמה יהודית נותרת יציבה יחסית עם 7 מנדטים על פי הסקר. בקרב המפלגות החרדיות התוצאה קשיחה לחלוטין ביחס לסקרים קודמים כשש"ס על 10 מנדטים ויהדות התורה על 8 מנדטים. מפלגה שלא עוברת את אחוז החסימה, בסקר, עם 0.7% בלבד היא מפלגת הימין הממלכתי בראשות גדעון סער שכזכור, על פי דיווחים שונים דורש את תיק הביטחון בתמורה לכניסה לממשלת נתניהו שבינתיים מסרב.

גדעון סער

גדעון סער, לא עובר את אחוז החסימה צילום: Yonatan Sindel,Flash90

נתניהו נותר חזק בשאלת ההתאמה לראשות הממשלה, ומה עם גנץ?

במהלך הסקר הציגו בערוץ 14 את שאלת ההתאמה לראשות הממשלה כאשר נתניהו הוביל בפער משמעותי עם תוצאה של 49% לעומת יאיר לפיד שעמד על 27%. היתר, 24%, ענו שאף אחד מהשניים אינו מתאים לראשות הממשלה. גם ביחס לשאלת ההתאמה מול בני גנץ התוצאה הייתה דומה עם 49% לנתניהו ו-29% לגנץ.