חיסול הנייה: אחרי שהושפל - ליברמן מאשים את נתניהו

יותר מ-8 שנים מאז טען שלו היה שר ביטחון היה פועל לחיסול הנייה תוך 48 שעות, התייצב שר הביטחון לשעבר אביגדור ליברמן וטען כי נתניהו חסם את המבצע לחיסול צמרת חמאס: "חסרה כאן אסטרטגיה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 31/07/24 19:38 כה בתמוז התשפד

חיסול הנייה: אחרי שהושפל - ליברמן מאשים את נתניהו
ליברמן, צילום: Tomer Neuberg/Flash90

מעט יותר משמונה שנים, זה הזמן שלקח עד שחוסל ראש הלשכה המדינית של חמאס, איסמעיל הנייה, מאז אמירתו של שר הביטחון לשעבר אביגדור ליברמן: "אתה יכול לתפוס אותי במילה. אם אני שר הביטחון אני נותן לאדון הנייה 48 שעות, או שאתה מחזיר את הגופות והאזרחים או שאתה מת". הערב (ד') עומת ליברמן עם אמירתו באולפן חדשות 12.

"מי שמנע את הסיכולים הוא אחראי למחדל של 7 באוקטובר"

כאשר המגיש עודד בן עמי עימת את יו"ר ישראל ביתנו עם אמירתו לעומת החיסול המאוחר, טען ליברמן כי באותן שנים של 2016 ו-2107 היו תוכניות מוכנות לחיסול הנייה יחד עם יתר צמרת חמאס, אך הן נעצרו ונמנעו על ידי ראש הממשלה נתניהו: "אם היינו פועלים אז לא היינו מגיעים ל-7 באוקטובר. ראש הממשלה דאז והיום, בנימין נתניהו. הוא מנע את הסיכול ב-2016 עד 2018 כשהיה על השולחן מבצע".

אסמעיל הנייה

אסמעיל הנייה, "אם היינו פועלים אז לא היינו מגיעים לשבעה באוקטובר" | צילום: פלאש 90. עבד רחים חטיב

כזכור, ליברמן ספג ביקורות בעבר על אמירתו הנחרצת, אך כעת עם חיסול ראש הלשכה המדינית של חמאס, עלתה שוב אמירתו מן האוב לרדוף אותו. אתר אינטרנט אחד שהוקדש כל כולו למעקב אחר חיסול הנייה עודכן אחרי שנים של הפסקה. ליברמן אמר בראיון כי "זו לא פעם ראשונה שאנחנו מחסלים וכל פעם חמאס הלך והתעצם. חסרה כאן אסטרטגיה".