הלם: בג"ץ מגבה את בן גביר - עד שארגון השמאל יוכיח אחרת

בדיון בבית המשפט בנוגע לעתירה של התנועה לאיכות השלטון נגד האגף לכלי ירייה שתחת השר לביטחון לאומי, החליט בג"צ לקבל את טענת השר וגורמי החקירה כי עד כה מתברר "כי רובם ככולם חולקו לאנשים העומדים בתבחינים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 25/07/24 20:22 יט בתמוז התשפד

הלם: בג"ץ מגבה את בן גביר - עד שארגון השמאל יוכיח אחרת
בן גביר, צילום: Chaim Goldberg,FLASH 90

בית המשפט העליון דן היום (ה') בעתירה של התנועה לאיכות השלטון שטענה כי האגף לכלי ירייה שתחת השר, חילק רישיונות נשק באופן לא תקין. למעשה, קיבל בג"צ את תשובת גורמי החקירה שקבעו כי "ממצאי החקירה עד כה עולה כי בבדיקה ראשונית מתברר כי רובם ככולם חולקו לאנשים העומדים בתבחינים הקבועים בחוק".

בית המשפט קבע כי יתקיים דיון נוסף בחודשים נובמבר-דצמבר

כזכור, התנועה עתרה לבג"צ בטענה שבן גביר חרג מסמכותו במסגרת תוכנית חלוקת רישיונות הנשק שהוביל מתחילת המלחמה. בתנועה טענו כי הרישיונות נמסרו ללא בדיקה ומבלי שמקבלי הרישיונות יעמדו בתנאי הסף שקבע החוק. לצד זאת בית המשפט קבע כי יתקיים דיון נוסף בחודשים נובמבר-דצמבר לדיון בתבחינים שנקבעו בתקנות ובחוקיות ההסמכה של בנות השירות הלאומי וגורמים שאינם עובדי מדינה לעסוק בחלוקת רישיונות.

הדיון בבג"צ

הדיון בבג"צ, ארכיון. צילום: Yonatan Sindel,FLASH 90

התנועה לאיכות השלטון: "כל רישיון שניתן שלא כדין מהווה סכנה ממשית"

עו"ד רותם בבלי דביר מהתנועה לאיכות השלטון מסרה בתגובה: "אנו מברכים על החלטת בית המשפט לחשוף חלק מממצאי החקירה. עם זאת, בתקופה הרלוונטית חולקו עשרות אלפי כלי ירייה, ומתוכם המדינה עדכנה רק לגבי אלפים שהם עומדים בתבחינים. חשוב לזכור כי גם אם רוב הרישיונות ניתנו לכאורה כדין, כל רישיון שניתן שלא כדין מהווה סכנה ממשית לביטחון הציבור. נמשיך לעקוב אחר התפתחות החקירה הפלילית, ולדרוש במקביל את טיפול המדינה בכלי הירייה שחולקו בחוסר סמכות".