לוין תיווך, נתניהו אישר: זה הפתרון שנמצא לשר בן גביר

ברקע דרישתו של השר לביטחון להיכנס לקבינט המצומצם שמקבל את ההחלטות העיקריות במלחמה, מתגבש פתרון יצירתי בתיווכו של שר המשפטים לוין. הסוף למשבר הקואליציוני ולעימות עם ש"ס?

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/07/24 08:08 יח בתמוז התשפד

לוין תיווך, נתניהו אישר: זה הפתרון שנמצא לשר בן גביר
בן גביר, לוין ונתניהו, נמצא פתרון?, צילום: Yonatan Sindel,Flash90

לאחר שעורר בתקופה האחרונה מספר משברים בקואליציה וזאת על מנת להפעיל לחץ שיביא לצירופו לקבינט המצומצם, נראה שנמצא הפתרון שיביא לסיום המשבר בינו ובין ראש הממשלה סביב הסוגייה. לאחר תיווך של שר המשפטים יריב לוין, הסכים נתניהו להקמת "פורום התייעצות ועדכון", כך על פי פרסום של העיתונאי מיכאל שמש.

הפורום החדש שיוקם בשביל בן גביר

ב"פורום התייעצות ועדכון" שיקום, יידונו נושאי המלחמה בשיתוף בן גביר וייתכן שגם בשיתוף השר סמוטריץ' שדרש גם כן להיכנס לקבינט המצומצם. בלשכת נתניהו הגיבו לפרסום וכתבו כי "החלטות העקרוניות מתקבלות על ידי הקבינט המדיני-ביטחוני כולו. זה לא השתנה ולא עומד להשתנות. מדובר באפשרות ליצירת פורום התייעצות ועדכון, שלא יחליף את הגופים הקיימים ולא ייקח את סמכויותיהם".

בן גביר ודרעי, פיתרון לגיוס

בן גביר ודרעי בימים אחרים, צילום: Yonatan Sindel,Flash90

העימות של בן גביר וש"ס וחסימת שני החוקים

כזכור, אחד המשברים המרכזיים של הקואליציה הגיע סביב חוק הרבנים השנוי במחלוקת שמבקשת ש"ס להעביר. מאז שכניסתו לקבינט המצומצם נחסמה, בין היתר בלחץ יו"ר ש"ס דרעי, החליט בן גביר שמפלגתו לא תתמוך בחוק ובקואליציה נאלצו להורידו מסדר היום עד שיימצא פתרון.

בהמשך, מפלגתו של השר בן גביר הגישה 13 הסתייגויות נגד חוק הטלפונים הכשרים שקידמה ש"ס, בהתנגשות נוספת בין המפלגות. הצעת החוק המכונה "חוק ועדת הרבנים לענייני תקשורת" נועדה להקשות את המעבר ממסלול כשר למסלול רגיל וההסתייגויות שהוגשו נועדו למנוע את קידומו.

"דרעי דוגל בכניעה והתרפסות, ודוחף לעסקה מופקרת"

אחרי שהצליח להפיל את חוק הרבנים, בש"ס יצאו בחריפות נגד איתמר בן גביר: "גוש הימין גילה הערב שוב את את הבלון הנפוח ששמו איתמר בן גביר, שכגודל הציפיה כך עוצמת האכזבה. לא ימין ולא חזק. רצף של כישלונות מביכים בתחומי אחריותו, תוך גלגול אחריות, איומים והאשמות על כל העולם. מכונת רעש ואפס עשייה".

בעוצמה יהודית השיבו: "מסתבר שאריה דרעי, מאוסלו ועד היום, נשאר דבק באידאולוגיית השמאל. דרעי העריץ מאז ומעולם את השמאל, מרבין, דרך פרס, ועד גנץ, והוא הגורם המרכזי שדוחף את ראש הממשלה לנקוט מדיניות מתפשרת. גם היום דרעי מתנגד לצירופו של השר בן גביר לקבינט המלחמה. זה לא מפתיע, משום שבעוד השר בן גביר דוחף להכרעה וכתישת האויב בכל החזיתות, דרעי דוגל בכניעה והתרפסות, ודוחף לעסקה מופקרת - בניגוד מוחלט לעמדת בוחרי ש"ס".