סמוטריץ': "תקענו מקל משמעותי מאד בגלגלי המדינה הפלסטינית"

שר האוצר הצהיר בישיבת הסיעה כי המפלגה תקעה "מקל משמעותי מאוד בגלגלי המדינה הפלסטינית". "נגמרו הימים בהם הרשות הפלסטינית מתנהלת בלי לתת דין וחשבון על פועלה נגד מדינת ישראל"

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/07/24 16:51 ט בתמוז התשפד

סמוטריץ': "תקענו מקל משמעותי מאד בגלגלי המדינה הפלסטינית"
סמוטריץ' ורוזנטל, צילום: דוברות

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' הצהיר במהלך ישיבת סיעה שנערכה היום (ב') כי המפלגה תקעה "מקל משמעותי מאוד בגלגלי המדינה הפלסטינית". בהקשר לעסקת חטופים מסתמנת, השר אמר בנוגע לתמיכת בכירי מערכת הביטחון בעסקה כי "צריך להטיל ספק בהמלצות שלהם".

סמוטריץ

סמוטריץ' מחזיק את תמונת סינוואר, צילום: דוברות

שר האוצר: "מחזירים את גלגלי אוסלו לאחור"

סמוטריץ' התייחס בנוסף לקידום החלטת הקבינט הנוגעת לאכיפה של בנייה בלתי חוקית, לאחר שראש מועצת גוש עציון ירון רוזנטל שנכח בישיבה, הציג נתונים על ההשתלטות הלא חוקית של הפלסטינים בשטחי השמורה ההסכמית ואת תוצאות הרות האסון של הבנייה במקום. "משמעות החלטת הקבינט היא כי מדינת ישראל מפסיקה להעלים עין מהשתלטות הערבית על השמורה ההסכמית. אנחנו גובים מחיר מהרש"פ על צעדיה מול ישראל ומחזירים את גלגלי אוסלו לאחור".

"נגמרו הימים בהם הרש"פ מתנהלת בלי לתת דין וחשבון על פועלה נגד מדינת ישראל"

עוד הוסיף ואמר: "זהו צעד חשוב אך ראשוני ונצטרך לוודא שאכן האכיפה מתבצעת, משמרים את השמורה ומפסיקים את פציעת המדבר והפיכת השמורה לזירה בה משתוללת הבנייה הבלתי חוקית הפלסטינית. נגמרו הימים בהם הרש"פ מתנהלת בלי לתת דין וחשבון על פועלה נגד מדינת ישראל".

סמוטריץ': ראשי מערכת הביטחון - "צריך להטיל ספק בהמלצות שלהם"

כזכור, בשבוע שעבר, סמוטריץ' הציג את תמונתו של סינוואר במהלך ישיבת סיעה והתריע כי אם המדינה תסכים לעסקה המסתמנת, היא תפסיד במלחמה. היום, שר האוצר התייחס שוב לנושא וטען: "אני באמת לא יודע להסביר את הדהירה של ראשי מערכת הביטחון לעסקה הזו, אני כן יודע, שאחרי ה-7 לאוקטובר ואחרי שפעם אחר פעם הם טועים בהערכות האסטרטגיות שלהם, מאוסלו ועד הגירוש מגוש קטיף וקונספציות ה'חמאס מורתע' שקדמו לטבח, צריך להטיל ספק בהמלצות שלהם".