פלונטר: הקואליציה בנקודת רתיחה - בינתיים היא מחפשת חוקים של האופוזיציה

המשבר שהחל אמש בין עוצמה יהודית ומפלגת ש"ס מסרב לדעוך ושתי המפלגות מתבצרות בעמדותיהן, מה שמותיר את הקואליציה בלי רוב בהצבעות. הפתרון: הצעות חוק של חברי אופוזיציה. בן גביר מרחיב את העימות: "דרעי רוצה עסקה מופקרת וכניעה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 09/07/24 12:15 ג בתמוז התשפד

פלונטר: הקואליציה בנקודת רתיחה - בינתיים היא מחפשת חוקים של האופוזיציה
בן גביר ודרעי, הקואליציה בפלונטר, צילום: Yonatan Sindel/Flash90, Olivier Fitoussi/Flash90

המשבר שפרץ אתמול בין מפלגות עוצמה יהודית וש"ס סביב חוק הרבנים השנוי במחלוקת, מסרב לדעוך והבוקר (ג') מוסיף השר לביטחון לאומי בן גביר עוד שמן למדורה כשהוא מאשים את יו"ר ש"ס דרעי בטרפוד כניסתו לקבינט המצומצם.

מה שהחל בסירוב להצביע על חוק הרבנים של ש"ס, הוביל את חברי המפלגה לנטוש את משכן הכנסת ולהשאיר את הקואליציה ללא רוב בהצבעות. גם היום מסרבים חברי הכנסת משתי המפלגות לקחת חלק בהצבעות ובקואליציה נאלצו להוריד חוקים שהיו אמורים לעלות להצבעה מחשש לנפילתם. בתוך כך, בניסיון למצוא פתרונות ולשדר "עסקים כרגיל", מחפשים בקואליציה הצעות חוק עליהם חתומים גם אנשי אופוזיציה על מנת להעבירם במליאה.

בן גביר ודרעי, פיתרון לגיוס

בן גביר ודרעי בימים אחרים. צילום: Yonatan Sindel,Flash90

הבוקר התבטא השר בן גביר בנוגע למשבר החמור בקואליציה ואמר כי "דרעי רוצה עסקה מופקרת וכניעה, אני רוצה לחץ צבאי והכרעה". אתמול אמר בן גביר כי דרעי הוא זה שעומד על כך שבן גביר לא יצורך לקבינט המלחמה: "זה לא מפתיע, משום שבעוד השר בן גביר דוחף להכרעה וכתישת האויב בכל החזיתות, דרעי דוגל בכניעה והתרפסות, ודוחף לעסקה מופקרת - בניגוד מוחלט לעמדת בוחרי ש"ס".

אופיר כץ, תוקף את בהרב מיארה

אופיר כץ, הקואליציה הורידה חוקים מהצבעה. צילום: Yonatan Sindel/Flash90

המסרים של ש"ס והמתקפה של הח"כ מהציונות הדתית

ח"כ אוהד טל מהציונות הדתית תקף הבוקר את בן גביר בראיון לגדי נס ברדיו צפון: "ההתנהלות של 'עוצמה יהודית' - תביא לפירוק הממשלה ועצירת המלחמה. יש דרך לנהל מחלוקות בתוך מלחמה". הצצה לעמדת בכירי ש"ס ניתן היה לראות בסטטוס של דובר ש"ס אשר מדינה שכתב: "מי צריך את אחים לנשק כשיש את בן גביר?".

יו"ר וועדת הבריאות ח"כ יוני משריקי פתח הבוקר את ישיבת ועדת הבריאות של הכנסת ואמר: "אני קורא לשר בן גביר ללמוד מחברי וועדת הבריאות, איך מנהלים בצורה מקצועית וועדה בלי כותרות פופוליסטיות, בלי התלהמות ובלי גנון, ובעיקר עם הרבה מאוד מקצועיות".