מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

השר עמיחי שיקלי מציב קווים אדומים לעסקה עם חמאס - ומאיים

שר התפוצות יצא במסר לנתניהו והציב קווים אדומים לעסקה אפשרית חמאס: "כן לעסקה אחראית ולא לעסקה מופקרת שממילא הממשלה לא תקבל"

חדשות כיפה חדשות כיפה 05/07/24 11:44 כט בסיון התשפד

השר עמיחי שיקלי מציב קווים אדומים לעסקה עם חמאס - ומאיים
השר עמיחי שיקלי, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

ברקע ההתקדמות במגעים לקראת עסקה לשחרור חטופים עם חמאס, שר התפוצות עמיחי שיקלי יצא היום (ו') במסר לנתניהו והציב קווים אדומים לתמיכה בעסקה. "חובתנו המוסרית להפוך כל אבן כדי להביא את אנשינו חזרה לחיק משפחותיהם ואני אתמוך בכל עסקה אחראית, אולם אסור לנו ללכת לעסקה שתאפשר לחמאס להביא לסיום המלחמה ולשיקום יכולותיו" כתב.

הקווים האדומים של שיקלי: פרוזדור נצרים וציר פילדלפי

עוד הוסיף שר התפוצות: "יעדי המלחמה חדים וברורים ואסור לסגת מהם מילימטר: להוביל למציאות בה לא נשקף איום טרור משטח הרצועה, השמדת יכולותיו הצבאיות של החמאס ומיטוט שלטונו". שיקלי הגדיר את הקווים האדומים לדבריו. "האחיזה בשטח היא היסוד החשוב ביותר לשלבי ההמשך של הלחימה: וויתור על פרוזרור נצרים יפגע אנושות ביכולת לייצר בט"ש עצים בשלבי הלחימה הבאים, ואבדן ציר פילדלפי פירושו זרימה מחודשת של חומרי נפץ ואמל"ח לרצועה, וכבר למדנו מה שווה הישענות על המצרים בהקשר הזה".

האיום המרומז של שיקלי: "לתשומת לב כל הנוגעים בדבר"

לסיום חתם שיקלי באיום מרומז על התנגדות מבית לעסקת חטופים מופקרת: "כן לעסקה אחראית ולא לעסקה מופקרת שממילא הממשלה לא תקבל, לתשומת לב כל הנוגעים בדבר". כזכור, ראש הממשלה בנימין נתניהו אישר להוציא משלחת שתדון בפרטי עסקת החטופים, לאחר שקיבל את תשובת חמאס על ההצעה האמריקאית. זאת לאחר אופטימיות שניכרת בדרגים המדיניים לגבי העסקה.

גלנט: "אנחנו הכי קרובים לעסקה מאי פעם"

מוקדם יותר, שר הביטחון יואב גלנט קיים פגישה עם משפחות חטופים בה אמר להם כי "אנחנו הכי קרובים לעסקה מאי פעם" כך על פי דיווח של N12, גלנט הוסיף כי לפני חודש היה פסימי בנוגע לאפשרות לעסקה. בנוסף אמר שר הביטחון למשפחות החטופים כי בכל פגישותיו עם ארצות הברית מטרתו היתה להפעיל לחת על חמאס להסכים לעסקת חטופים.