נתניהו צריך לדאוג: מפלגת היריבים שתעקוף אותו בעשרה מנדטים

סקר מנדטים של מעריב מגלה כי מפלגה מאוחדת עם ליברמן, בנט, סער, שקד ויוסי כהן תוביל על הליכוד בלא פחות מעשרה מנדטים. זו המפלגה שתישאר בחוץ אם המהלך יצא לפועל

חדשות כיפה חדשות כיפה 05/07/24 10:45 כט בסיון התשפד

נתניהו צריך לדאוג: מפלגת היריבים שתעקוף אותו בעשרה מנדטים
נתניהו, צילום: Tomer Appelbaum/POOL

סקר מנדטים חדש המתפרסם הבוקר במעריב (ו') מגלה תוצאות מדאיגות עבור ראש הממשלה נתניהו, במקרה של הקמת מפלגת ימין חדשה שתתמודד מול הליכוד בבחירות הקרובות. לפי הסקר, מפלגה מאוחדת עם יריביו של נתניהו במחנה הימין תשיג לא פחות מ-29 מנדטים, פער של עשרה ממפלגת הליכוד שזוכה בתרחיש זה ל-19 מנדטים בלבד.

גנץ מתרסק ל-16 מנדטים - לפיד עם 12 בלבד

מי שסופג מפלה משמעותית בתוצאות הסקר הוא יו"ר המחנה הממלכתי, בני גנץ, אשר מפלגתו מתרסקת ל-16 מנדטים בלבד לעומת 27 בבחירות ללא מפלגת ימין חדשה וכך גם מפלגת יש עתיד, שמאבדת גם היא שני מנדטים מכוחה לטובת האיחוד האפשרי ומקבלת 12 בלבד. עוד עולה מהסקר כי אם ייערכו בחירות במתכונת זו, מפלגת הציונות הדתית תישאר מחוץ לאחוז החסימה עם 2.9% בלבד.

המפלגות החרדיות שומרות על יציבות - בן גביר שומר על כוחו

מנגד, מפלגת עוצמה יהודית שומרת על בסיס כוחה בתרחיש כזה ומקבלת 9 מנדטים, וכך גם ש"ס שזוכה ל-9 מנדטים ויהדות התורה שמגיעה לשבעה. המפלגות הערביות, כצפוי, לא סופגות כל שינוי בתרחיש זה ויחד הן מקבלות עשרה מנדטים, חמישה עבור כל אחת.

בין חברי המפלגה: ליברמן, סער, בנט, שקד ויוסי כהן

בתרחיש שהוצג למשתתפי הסקר, מפלגת הימין החדשה תורכב מכמה מיריביו הבולטים של נתניהו, בהווה ובעבר: יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן, ראש הממשלה לשעבר נפתלי בנט, ראש המוסד לשעבר יוסי כהן, יו"ר הימין הממלכתי גדעון סער ושרת המשפטים לשעבר איילת שקד. בסקר, שהתקיים ב־3־4 ביולי, השתתפו 600 משיבים, המהווים מדגם מייצג של האוכלוסייה הבוגרת במדינת ישראל מגיל 18 ומעלה, יהודים וערבים. טעות הדגימה עומדת על 4.2%.

סקר המנדטים המלא:

מפלגת ימין חדשה - 29
הליכוד - 19
המחנה הממלכתי - 16
יש עתיד - 12
ש"ס - 9
הדמוקרטים - 9
יהדות התורה - 7
חד"ש תע"ל - 5
רע"מ - 5

מתחת לאחוז החסימה:
הציונות הדתית - 2.9%
בל"ד - 2%