איילת שקד: "המדינה חייבת ללכת לבחירות"

שרת המשפטים לשעבר קוראת לצאת לבחירות בנקודת הזמן הנוכחית ותוקפת את נתניהו: "ההתרעה, ההתראה וההגנה קרסו, מי שאחראי ישיר הוא ראש הממשלה והממשלה שלו". על הצורך בגיוס חרדים אמרה: "פשוט אין מספיק חיילים, חרדים שלא לומדים תורה חייבים להתגייס"

חדשות כיפה חדשות כיפה 04/07/24 12:32 כח בסיון התשפד

איילת שקד: "המדינה חייבת ללכת לבחירות"
איילת שקד, המדינה צריכה בחירות, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

שרת המשפטים לשעבר, איילת שקד, התראיינה הבוקר (ד') בכנס ירושלים לכלכלה של בנק ירושלים ואמרה כי מדינת ישראל צריכה ללכת לבחירות בנקודת הזמן הנוכחית. "המדינה חייבת ללכת לבחירות. כדי שיקרה אסון וטבח כמו ה-7 באוקטובר, שלושה דברים צריכים לקרוס: ההתרעה, ההתראה וההגנה. ב-7 באוקטובר שלושת הדברים הללו קרסו יחד. מי שאחראי ישיר הוא ראש הממשלה והממשלה שלו".

"צריך עוד הרבה יותר חיילים"

שקד נגעה גם בנושא חוק הגיוס והביעה את חשיבות שילוב החרדים בשירות הצבאי. "חשוב למדינה היהודית לשמור על התורה" אמרה, "מי שלומד ברצינות שילמד, ומי שלא לומד שיתגייס. היום אני אומרת שפשוט אין מספיק חיילים. תפיסת צה"ל כצבא חזק וחכם לא עובדת עוד. צריך עוד הרבה יותר חיילים ומה שחשבנו שעובד פשוט לא עובד. זה תהליך שיש להתחיל אותו והחרדים חייבים להיות חלק מהפתרון".

שקד בכנס, היום

שקד בכנס, היום צילום: א.ב פלר

"הנשים החרדיות הן מדהימות"

שקד הוסיפה כי המציאות השתנתה וכי "הצעירים החרדים צריכים לדעת שגם הם צריכים לתרום למדינה כמה שנים, אחר כך לעבוד ולהתפרנס בכבוד. עשר שנים לא נעשה דבר". שקד ציינה את הערכתה לנשים החרדיות, והוסיפה: "הנשים החרדיות הן מדהימות. גם עובדות וגם מגדלות הרבה ילדים, ומנהלות משק בית לתפארת".