סוף הדרך בשביל גלנט? סקר פריימריז בליכוד טורף את כל הקלפים

סקר פריימריז שנערך בין מצביעי הליכוד הציג תוצאות מפתיעות במיוחד: גוטליב וביסמוט גורפים אהדה, שר הביטחון מתרסק וגלעד ארדן תופס את מקומו. בשאלת ההתאמה לראשות המפלגה: יוסי כהן במקום השני - אחרי נתניהו

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/07/24 18:31 כו בסיון התשפד

סוף הדרך בשביל גלנט? סקר פריימריז בליכוד טורף את כל הקלפים
נתניהו עם חברי הליכוד , צילום: שרון רביבו

השבועות האחרונים היו סוערים במיוחד בתוככי סיעת הליכוד, לאחר סערת חוק הרבנים ומשבר החלת הרציפות על חוק הגיוס. לאחרונה נערך סקר פנימי בקרב מצביעי הליכוד שחשף את ההשפעה הדרמטית של השבועות האחרונים על אהדת המתפקדים.

ביסמוט מזנק, גלנט מתרסק

על פי הסקר, שפורסם בישראל היום, "המורדים" של הליכוד חטפו מכה קשה ממצביעי המפלגה. כך למשל, אם היה נערך פריימריז בימים אלה, שר הביטחון גלנט היה מוצא את עצמו במקום ה-23 במקום המקום הרביעי. את מקומו ברשימה יתפוס שגריר ישראל באו"ם לשעבר גלעד ארדן.

במקום השלישי והמפתיע נמצא בועז ביסמוט, שנסק למעלה ונצמד ליריב לוין ואמיר אוחנה שתופסים את המקום השני והראשון בהתאמה. סגן יו"ר הכנסת ניסים ואטורי צונח מטה ומוצא את עצמו במקום ה-32, לצד ח"כ גילה גמליאל וח"כ אילוז. לאחר התחקיר שהתפרסם נגדה, גם מירי רגב יורדת מהעשירייה, ומגיעה למקום ה-12, מעט מעל ח"כ סעדה (13) וח"כ גוטליב שקפצה 11 מקומות למעלה, והגיעה למקום ה-14.

ביסמוט עם טלי גוטליב

ביסמוט וטלי גוטליב בזינוק מרשים, צילום: יונתן סינדל/פלאש90

יוסי כהן וגלנט מפתיעים בשאלת ההתאמה לראשות המפלגה

בשאלת ההתאמה לראשות המפלגה, תמכו המתפקדים ברוב מוחלט בראש הממשלה הנוכחי בנימין נתניהו. אך מספר חברי ליכוד קיבלו גם הם אחוזי תמיכה ספורים. יוסי כהן, שהגיע למקום ה-25 בלבד בפריימריז המדומה קיבל 9% תמיכה לראשות. גם גלנט מפתיע ומקבל 7% תמיכה. ואחריו: ברקת (5.5%), ישראל כ"ץ (2.6%), דיכטר (1.7%) ואדלשטיין (1.7%).

נתניהו וגלנט

נתניהו וגלנט, צילום: Yonatan Sindel/Flash90     

העשירייה הפותחת:

1. אמיר אוחנה
2. יריב לוין
3. בעז ביסמוט
4. גלעד ארדן
5. אבי דיכטר
6. אלי כהן
7. יואב קיש
8. ישראל כץ
9. עמיחי שיקלי
10. מיקי זוהר