אחרי תשע שנים: חברת הכנסת והשרה לשעבר פורשת מהחיים הפוליטיים

שרת החינוך לשעבר וחברת מפלגתו של גדעון סער, יפעת שאשא ביטון, הודיע כי היא לוקחת פסק זמן מהחיים הפוליטיים. בפוסט הפרישה כתבה: "התחושה היא שהכל עומד במקום"

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/07/24 14:17 כו בסיון התשפד

אחרי תשע שנים: חברת הכנסת והשרה לשעבר פורשת מהחיים הפוליטיים
שאשא ביטון, פורשת מהפוליטיקה, צילום: Avshalom Sassoni,Flash90

תשע שנים לאחר שנכנסה לחיים הפוליטיים במסגרת מפלגת "כולנו" של משה כחלון, חברת הכנסת והשרה לשעבר יפעת שאשא ביטון, מודיעה היום (ג') על פסק זמן מהחיים הפוליטיים. בפוסט שכתבה סיכמה את התקופה: "לצערי, המציאות הפוליטית הנוכחית, לא מאפשרת לי להשפיע באופן משמעותי, אם בכלל, על דרכה של המדינה".

שאשא ביטון הוסיפה: "החודשים בהם ישבתי בקבינט ובממשלה, חידדו אצלי את ההבנה, עד כמה ניתן והכרחי לנהל אחרת את המלחמה, בחזית ובעורף. ואני יודעת שאפשר אחרת. אך דווקא אל מול הידיעה הזו, קשה עוד יותר התחושה שבסיטואציה הנוכחית, יכולת ההשפעה שלי מצומצמת מאוד".

"ניהול אסטרטגיית מלחמה על ידי הדרג המדיני כושל בכל היבט אפשרי"

"התחושה היא שהכל עומד במקום" היא הוסיפה. "הצפון בהפקרה מוחלטת, תושביו עקורים מביתם בלי אופק חזרה, בהם גם רבים ממשפחתי וחבריי. ניהול אסטרטגיית מלחמה על ידי הדרג המדיני כושל בכל היבט אפשרי, ובנוסף לכל זאת, בתקופה קשה זו לעם ישראל הממשלה גם משתלטת על פעילות הכנסת ועסוקה בעצמה ובחוקים הישרדותיים במקום בכאלה שיקדמו וישרתו את צורכי המלחמה והשלכותיה".

היא הודתה לחבריה במפלגה, ליו"ר מפלגתה גדעון סער ולמשה כחלון שהכניס אותה לחיים הפוליטיים: "תודה לעמיתיי הרבים מהמערכת הפוליטית על שנים של עשייה משמעותית. ידענו בכנסת ימים טובים יותר".