מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

הכתב הפוליטי של כאן 11 מאשים את יאיר לפיד בפייק: "הוא לא השתתף בכלל בישיבה"

יו"ר האופוזיציה צייץ ציטוט שגוי מדבריו של השר גלנט בוועדת החוץ והביטחון. כתב כאן 11 עקץ: "הוא לא השתתף בכלל בסקירת שר הביטחון בוועדה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 01/07/24 20:26 כה בסיון התשפד

הכתב הפוליטי של כאן 11 מאשים את יאיר לפיד בפייק: "הוא לא השתתף בכלל בישיבה"
אולפן חדשות, צילום: אוליבר פיטוסי, פלאש 90

ברקע דיון ועדת החוץ והביטחון היום (ב') בנושא חוק הגיוס, הכתב הפוליטי של כאן 11, מיכאל שמש, תקף את יו"ר האופוזיציה לאחר שציטט לטענתו מידע שגוי בשמו של שר הביטחון גלנט. "ציוץ פייק לפניך" עקץ שמש. "שר הביטחון על פי 3 מקורות בישיבה ועל פי לשכת שר הביטחון אמר ש'הצבא יכול לקלוט עד 3,000 חיילים חרדים נוספים בשנה הקרובה'. הוא לא אמר שצריך 10,000 חרדים. כמו כן לפיד לא השתתף בכלל בסקירת שר הביטחון בוועדה".

גלנט במסר לממשלה: לוחמים אי אפשר להביא מחו"ל

מוקדם יותר שר הביטחון גלנט הגיע היום (ב') לדיון וועדת החוץ והביטחון וקרא להאריך את השירות הסדיר: "הגעתי לכאן בתאריך סמלי, היום ה-1.7, היום השירות מתקצר מ-32 חודש ל-30 חודש באופן אוטומטי, במקום לעלות מ-32 חודש ל-36 חודש כפי שהנחתי בתזכיר הצעת החוק לפני כארבעה חודשים. מדוע הנחנו את זה? כי אנחנו צריכים חיילים" אמר.

"בניגוד למטוסים או פצצות, חיילים אי אפשר להביא מחו"ל"

גלנט פנה לחברי הוועדה: "צה"ל הוא גוף של כולנו שלא משתייך לאף מפלגה. בניגוד למטוסים או פצצות, חיילים אי אפשר להביא מחו"ל ולכן אנחנו צריכים לגייס עוד. אנחנו הולכים בכיוון ההפוך מכל מה שאנו צריכים - בגיוס בחרדים, בהארכת שירות הסדיר ובהגדלת גיל הפטור משירות המילואים - עלינו לפעול יחד, החיילים מוכנים לעשות הכל אבל מבקשים רוח גב".

"אי אפשר לפתור אוכלוסיות שלמות משירות"

עוד הוסיף שר הביטחון: "הייתי אתמול ברפיח, פגשתי הרבה מאוד אנשי מילואים וסדיר שמוכנים לעשות כל דבר, אבל הם מצפים לסולידריות מאיתנו. אני חושב שיש פה גם עניין ערכי - במציאות שאנחנו נמצאים בה, שאיבדנו למעלה מחטיבה, אי אפשר לפתור אוכלוסיות שלמות משירות, ברוח הזאת אני פועל מתחילת תפקידי".

" type="video/youtube" />