"עשרות אלפי שקלים ולא מיליונים": שר החקלאות מגיב לביקורות על שינוי השם

לאחר שהממשלה אישרה את ההצעה לשנות את השם של משרד החקלאות ל"משרד החקלאות וביטחון המזון הגולמי", שר החקלאות התראיין בנושא ואמר ש"שינוי השם איננו מהותי והוא רק מרכיב בשינוי האסטרטגיה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 01/07/24 09:27 כה בסיון התשפד

"עשרות אלפי שקלים ולא מיליונים": שר החקלאות מגיב לביקורות על שינוי השם
אבי דיכטר |, צילום: Avshalom Sassoni/FLASH90

שר החקלאות אבי דיכטר התראיין הבוקר (ב') לקול ברמה ושם דיבר על שינוי שם המשרד מ"משרד החקלאות ופיתוח הכפר" ל"משרד החקלאות וביטחון המזון הגולמי". דיכטר טען בראיון כי "פיתוח הכפר מתאים לעידן הקודם, משרד החקלאות עוסק פחות בנושא פיתוח הכפר בגלל שזה בסמכות משרד נגב וגליל".

השר המשיך ואמר כי "רוב המדינות המתקדמות מתעסקות בביטחון המזון ל-50 שנים הקרובות". בנוסף, דיכטר הגיב לביקורות שהופנו כנגדו וציין כי "שינוי השם יעלה עשרות אלפי שקלים ולא מיליונים כמו שאומרים ארגוני שמאל שמנסים להפיל את הימין".

דיכטר: שינוי השם הוא רק מרכיב בשינוי האסטרטגיה

כזכור, אמש הממשלה אישרה את הצעת דיכטר לשנות את שם המשרד. על פי השר, שינוי השם איננו מהותי והוא רק מרכיב בשינוי האסטרטגיה. לפי התכנית החדשה, "המשרד יוביל לראשונה בישראל את תוכנית ביטחון המזון ל-25 שנה קדימה כשלב ראשון".

דיכטר המשיך והוסיף: "ביטחון מזון הוא מונח שתופס אחיזה במדינות מתקדמות רבות בעולם, שעובר, לאור שינויי האקלים, מהיצעים לביקושים, נוכח קיטון בתנובות הגידולים החקלאיים. מדינת ישראל לא יכולה להישאר מאחור בתחום ביטחון המזון".