מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

מבקר המדינה ונתניהו נפגשו: שוחח על הפערים בטיפול הממשלתי בעורף

מבקר המדינה מתניהו אנגלמן נפגש עם ראש הממשלה נתניהו. השניים שוחחו על תוכנית ביקורת המדינה על מלחמת "חרבות ברזל" ועל הפערים בטיפול הממשלתי בעורף

חדשות כיפה חדשות כיפה 30/06/24 20:09 כד בסיון התשפד

מבקר המדינה ונתניהו נפגשו: שוחח על הפערים בטיפול הממשלתי בעורף
מבקר המדינה מתניהו אנגלמן, צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

ברקע הביקורת שהביע מבקר המדינה מתניהו אנגלמן על התנהלות הממשלה ביחס למפונים, מבקר המדינה מתניהו אנגלמן ומנכ"ל משרדו נפגשו הערב (א') עם ראש הממשלה בנימין נתניהו. המבקר הציג לראש הממשלה את תוכנית ביקורת המדינה על מלחמת "חרבות ברזל", אשר בימים הללו מצויה בעיצומה בכל הנוגע לטיפול האזרחי לאחר פרוץ המלחמה, ובפרט בכל הנוגע למפונים.

אנגלמן ביקש מראש הממשלה: להורות לכלל הגורמים לשתף פעולה באופן מלא

מבקר המדינה הסביר לראש הממשלה כי מתווה הביקורת על הצבא הותאם למצב הלחימה שוחח עימו על הפערים בטיפול הממשלתי בעורף שעלו בסיורי המבקר וביקש מראש הממשלה להורות לכלל הגורמים לשתף פעולה באופן מלא עם צוותי הביקורת, על מנת שאזרחי ישראל יקבלו תשובות על הכשלים שקדמו לטבח שמחת תורה ב-7.10, בפן המדיני, הצבאי והאזרחי.

מבקר המדינה לנתניהו: ישראל לא ערוכה כנדרש לפינוי אוכלוסייה במקרה של מלחמה

כזכור, מבקר המדינה יצא בסוף השבוע באזהרה לראש הממשלה נתניהו מפני המשך ההתנהלות הלקויה של משרדי הממשלה ביחס למפוני הצפון. במכתבו מלין אנגלמן על משרדי הביטחון והפנים אשר טרם הכריעו במחלוקתם בדבר האחריות על פינוי התושבים. התוצאה קובע אנגלמן, עלולה לפגוע במוכנות ישראל לפינוי רחב של אוכלסוייה במקרה של מלחמה.

"להביא לפתרון מידי ולהבטיח שבידי מדינת ישראל תהיה תוכנית ישימה"

"נוכח התגברות המתיחות הביטחונית בגבול הצפון ונוכח ההשלכות החמורות שעלולות להיות להיעדר המענה הנדרש לאוכלוסייה ככל שתתפנה, נדרשת הכרעתך במחלוקת בין שר הביטחון לשר הפנים על מנת להביא לפתרון מידי ולהבטיח שבידי מדינת ישראל תהיה תוכנית ישימה למתן מענה לאוכלוסייה מתפנה" כתב.