עמית סגל: זאת הסיבה לעימות בין סמוטריץ' לבן גביר - מי צריך לדאוג?

הפרשן הפוליטי הסביר מה עומד מאחורי הסכסוך בין סמוטריץ' לבן גביר - מי הם קהל המצביעים של כל אחת מהמפלגות והאם בן גביר צריך לדאוג מנתניהו?

חדשות כיפה חדשות כיפה 30/06/24 18:00 כד בסיון התשפד

עמית סגל: זאת הסיבה לעימות בין סמוטריץ' לבן גביר - מי צריך לדאוג?
עמית סגל, צילום: Hadas Parush/Flash90 ,Yonatan Sindel/Flash90, Chaim Goldberg/Flash90

הפרשן הפוליטי, עמית סגל, הסביר הערב (א') בחדשות 12 את נסיבות הרקע בין סמוטריץ' לבן גביר ומדוע יו"ר עוצמה יהודית הוא זה שצריך לדאוג מראש הממשלה בנימין נתניהו. "הסקר שהוביל לאיחוד היה האחרון בין שתי המפלגות היה הסקר של מנו גבע שבו בן גביר הביא 9 מנדטים וסמוטריץ' לא עבר את אחוז החסימה" הסביר סגל.

@N12News

"אני מביא להכשרת מאחזים ואילו בן גביר עושה רעש בתקשורת ומרוויח"

הפרשן הפוליטי טען כי מפלגתו של סמוטריץ' צפויה לעבור בכל מקרה את אחוז החסימה לאור הגידול הטבעי של הציבור החרד"לי, אותו הוא הגדיר כ-"קהל קשיח שלא נתון כל כך לתנודות דעת הקהל לא למעלה ולא למטה". עם זאת, לדברי סגל: "סמוטריץ' מתוסכל כי הוא אומר לעצמו -'אני עושה את העבודה, אני מביא להכשרת מאחזים ואילו בן גביר עושה רעש בתקשורת ומרוויח'".

"אני הבאתי את כל המנדטים בפעם האחרונה וסמוטריץ' רכב על גבי"

מנגד, הסביר סגל: "בן גביר מתוסכל כי הוא אומר לעצמו -'אני הבאתי את כל המנדטים בפעם האחרונה וסמוטריץ' רכב על גבי. הוא שר בכיר יותר ממני, ועם יותר מנדטים'. כמובן שהם לא ירוצו שוב ביחד ואני רוצה להציע מחשבה יותר מהפכנית והיא שאין כמעט שום מצביע שמתלבט בין סמוטריץ' ובן גביר" הוסיף.

"הדילמה היא בכלל לא של סמוטריץ' אלא של נתניהו"

"זה נשמע מוזר, בסך הכל מדובר בשני נערי גבעות בני פחות או יותר אותו גיל עם משפחות מרובות ילדים שמתגוררים עדיין ביו"ש" הוסיף הפרשן הפוליטי, אך סייג: "ועם זאת, אם מסתכלים רואים פער סוציולוגי, עדתי, גילאי, גיאוגרפי בין שתי המפלגות. זה ממש שמן ומים. במובן מסוים בן גביר הרבה יותר קרוב לקחת קולות מש"ס ומהליכוד. ולכן הדילמה היא בכלל לא של סמוטריץ' אלא של נתניהו, האם באיזה שהוא שלב הוא מתחיל ללכת לבן גביר על הראש".