מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

אורית סטרוק על ההתיישבות בעזה: זה לא חלק ממטרות המלחמה

השרה אורית סטרוק התראיינה הבוקר לערוץ 14 ושם אמרה כי התיישבות בעזה אינה חלק ממטרות המלחמה. עוד הוסיפה ואמרה שהם לא ישבו בממשלה אם מטרות המלחמה שהממשלה הגדירה לא יבוצעו

חדשות כיפה חדשות כיפה 30/06/24 10:56 כד בסיון התשפד | עודכן בתאריך 30/06/24 11:02

אורית סטרוק על ההתיישבות בעזה: זה לא חלק ממטרות המלחמה
אורית סטרוק |, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

שרת ההתיישבות אורית סטרוק התראיינה היום (א') לתוכנית "ישראל הבוקר" בערוץ 14 ושם הצהירה כי התיישבות בעזה אינה חלקה ממטרות המלחמה. לטענתה מטרות המלחמה כוללות חיסול חמאס, הסרת כל איום מעזה ועוד, אך התיישבות אינה חלק מהן.

מטרות המלחמה - חוזה בין הממשלה לחיילים ומשפחותיהם

עוד הוסיפה ואמרה שלמרות שהיא תהיה שמחה שתהיה התיישבות, אך בגלל שהיא שלחה אנשים לקרב תחת הגדרות ברורות של מטרות המלחמה, שהן סוג של חוזה בין הממשלה לבין החיילים שנשלחו לקרב, אסור לה מבחינה מוסרית לסטות מהמטרות ולדרוש התיישבות.

בהמשך, מגיש התוכנית שאל את השרה אם היא מכבדת את העובדה שלא תהיה התיישבות. בתגובה, השרה אמרה כי היא "צריכה לדבוק במטרות המלחמה ולהיות ישרה כלפי החיילים שנשלחו לקרב", היא המשיכה ואמרה ש"האנשים שנלחמים לא כולם בדעה שלי, הם באים מכל המגזרים".

השרה סטרוק: אם מטרות המלחמה ימוסמסו - לא נהיה שותפים לממשלה

לבסוף, נשאלה על ידי המגיש אם היא תדרוש התיישבות והשרה ענתה שהם ידונו בזה כשיגיע הזמן, אבל עכשיו הם "צריכים להיצמד למטרות המלחמה", ואם הן לא יבוצעו, הם לא יהיו שותפים עוד לממשלה כי "אין לזה זכות מוסרית".