זעם על הסנקציות החדשות של קנדה: שותפים לחזון של סינוואר

בהתיישבות זועמים על הודעת קנדה על סבב נוסף של סנקציות נגד מתיישבים: "מי שמטיל עיצומים לא מוסריים ולא חוקיים נגד גורמים יהודים שותף מלא לחזון של סינווארו ודוחף את מדינת ישראל לסכנה קיומית"

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/06/24 19:24 כא בסיון התשפד

זעם על הסנקציות החדשות של קנדה: שותפים לחזון של סינוואר
ישראל גנץ, צילום: ברוך גרינברג

לאחר הודעת קנדה על גל חדש של סנקציות נגד מתיישבים, ישראל גנץ, ראש מועצת בנימין ויו"ר מועצת יש"ע, תוקף: "בהחלטה שערורייתית קנדה בוחרת לתת רוח גבית לטרור ולחמאס שמבקש להמשיך לטבוח ביהודים ולחסל את מדינת ישראל. מי שמטיל עיצומים לא מוסריים ולא חוקיים נגד גורמים יהודים שותף מלא לחזון של סינוואר ודוחף את מדינת ישראל לסכנה קיומית".

"מעודדת מחבלים ואנרכיסטים להמשיך לתקוף יישובים"

עוד כתב גנץ: "קנדה בהחלטתה מעודדת מחבלים ואנרכיסטים להמשיך לתקוף יישובים ברחבי יו"ש ובכל מדינת ישראל. ממשלת ישראל והעומד בראשה חייבים להגיב למהלך הזה בתגובות בשטח ולהפוך את המשוואה. כל החלטה כזו צריכה לבסס עוד יותר את נכוחותה של מדינת ישראל ביהודה ושומרון".

בן גביר: "מדינה ריבונית לא תקבל תכתיבים מאף מדינה"

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, תקף גם הוא: "מספר תנועות ציוניות העוסקות במשך שנים רבות בעבודת קודש של בניית ארצנו ממשיכות לקבל סנקציות ממדינות רבות בעקבות החלטות פוליטיות - ההחלטה היום של ממשלת קנדה להצטרף לשורת מדינות שהחליטו להתנכל למתיישבים ביהודה ושומרון היא החלטה אנטישמית מובהקת. מדינה ריבונית לא תקבל תכתיבים מאף מדינה, וקל וחומר שלא תטיל סנקציות על אזרחיה בגלל החלטות פוליטיות של מדיניות זרות".

תנועת אמנה, ודניאלה וייס: קנדה הודיעה על סנקציות חדשות

כזכור קנדה הודיע הערב על סבב שני של סנקציות שיוטלו על מתיישבים וארגוני התיישבות ובניהם גם שמות שטרם הוכנסו לרשימת הסנקציות הבינ לאומיות. כך, סנקציות חדשות הוטלו על דניאלה וויס ועל תנועת אמנה בראשה עומד זמביש, אשר אחראית על בנייתם בפועל של רוב היישובים ביו"ש.

עוד ברשימה: בנצי גופשטיין, אלישע ירד ומאיר אטינגר

בנוסף, ברשימה החדשה נכללים גם ארגונים שעליהם הוטלו כבר סנקציות ממדינות אחרות: יו"ר תנועת "להבה" בנצי גופשטיין, פעילי הימין עינן טנג׳יל, אלישע ירד, מאיר אטינגר, עלי פדרמן ושלום זיכרמן וכן "החווה של צבי" ו-"החווה של משה".