מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

מאות חרדים קיצוניים חוסמים את כביש 4 - מחלף אלוף שדה נחסם לתנועה

מאות מפגיני הפלג הירושלמי חוסמים את כביש 4 סמוך לגשר קוקה קולה - מחלף אלוף שדה נחסם לתנועה לכיוון צפון. המשטרה פועלת לפינוי המוחים

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/06/24 17:57 כא בסיון התשפד

מאות חרדים קיצוניים חוסמים את כביש 4 - מחלף אלוף שדה נחסם לתנועה
מפגינים חרדים, צילום: Yonatan Sindel,Flash90

במחאה על חוק הגיוס, מאות מפגיני הפלג הירושלמי חוסמים החל משעות הערב את כביש 4 סמוך לגשר קוקה קולה. בעקבות המחאה כביש 4 נחסם לתנועה ממחלף אלוף שדה לכיוון צפון - התנועה מופנת לכביש 471. כמו כן, מאם המושבת לכיוון דרום התנועה מופנית לפתח-תקווה. קודם לכן, המפגינים חסמו שלושה צמתים מרכזיים, צומת לטרון בכביש 1, צומת יבנה בכביש 4 וצומת גמזו בכביש 443.

בג"ץ פסק: חובה לגייס את בני הישיבות

כזכור, תשעת שופטי בג"ץ שדנו בעתירות נגד חוק הגיוס פסקו לפני יומיים פה אחד כי על המדינה לגייס את בני הישיבות, כמו גם לעצור את תקצוב הישיבות. השופטים קובעים בפסק דינם כי "בעת הזו אין מסגרת חוקית שמאפשרת להבחין בין תלמידי הישיבות ליתר המיועדים לשירות צבאי. בהתאם, לא נתונה למדינה הסמכות להורות על הימנעות גורפת מגיוסם".

ההודעה הנחרצת של היוע"משית: לגייס מיידית 3,000 חרדים

מאוחר יותר, היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב מיארה, הורתה לממשלה לקיים באופן מיידי את פסק הדין של בג"צ ולגייס 3,000 חרדים בהתאם לצורכי מערכת הביטחון. בהודעה שמסרה מיארה נכתב: "על מערכת הביטחון לפעול באופן מיידי לביצוע פסק הדין לגיוסם של תלמידי הישיבות החייבים בשירות צבאי, בהתאם לצרכי הצבא וליכולותיו".

"מדובר במספר ראשוני לגיוס מיידי, שאינו משקף באופן מלא את צרכי הצבא"

עוד כתבה היועמ"שית כי בהתאם להתחייבות מערכת הביטחון לגייס 3,000 תלמידי ישיבות, וזאת בנוסף למספר המתגייסים הממוצע בשנים האחרונות. "מדובר במספר ראשוני לגיוס מיידי, שאינו משקף באופן מלא את צרכי הצבא הנוכחיים ואת קידום השוויון בנטל" הדגישה. יש להציג תכנית גיוס, הכוללת נקיטת הצעדים הדרושים לשם מיצוי פוטנציאל הגיוס ולהגדלת המספר האמור של 3,000 מתגייסים, לאור צרכי הצבא הנוכחיים ולשם קידום השוויון בנטל" הוסיפה.