מפץ בשמאל? העבודה ומרצ על סף איחוד

לקראת איחדו בשמאל" מפלגות העבודה ומרצ מנהלות מגעים מתקדמים לקראת ריצה משותפת בבחירות הקרובות. במסגרת העסקה המסתמנת: מרצ תזכה למקום הרביעי והעשירי - המפלגה תקבל שם חדש

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/06/24 15:52 כא בסיון התשפד

מפץ בשמאל? העבודה ומרצ על סף איחוד
יאיר גולן, צילום: Yonatan Sindel,Flash90

במפלגות השמאל נערכים לאיחוד: בין מפלגת העבודה למרצ מתנהלים בתקופה האחרונה מגעים מתקדמים לקראת ריצה משותפת בבחירות הקרובות. במסגרת ההסכם המסתמן בין שתי המפלגות, מפלגת מרצ תקבל את המקום הרביעי והעשירי ברשימה ואנשיה ייצוגו במוסדות המפלגה המשותפת. עוד נקבע כי למפלגה יינתן שם חדש שטרם נחשף. כך לפי עמית סגל.

צפו ביאיר גולן משיק את "הדמוקרטים":

כזכור, כבר לפני מספר חודשים גולן הודיע כי בכוונתו לייצר איחוד בשמאל ובקמפיין שהוביל ברשתות החברתיות קרא להקמת מסגרת פוליטית חדשה שתאחד את השמאל תחת המותג תחת המותג "הדמוקרטים - ישראל חופשית חזקה". גולם כתב: "זה הזמן לחיבורים. אנחנו צריכים לאסוף את הקיים, יחד עם המסורת המפוארת של תנועות העבודה ומרצ, האנרגיה והמחויבות של המחאה ופעילות ופעילי החברה האזרחית ולבנות תנועה פוליטית חדשה שתשקף את הרוח של ישראל החופשית, ישראל הדמוקרטית, ישראל הסובלנית והממלכתית.

"מסגרת פוליטית רחבה שתשלב את המפלגות הוותיקות יחד עם כוחות חדשים"

עוד הוסיף גולן: "הדמוקרטים היא מסגרת פוליטית רחבה שתשלב את המפלגות הוותיקות יחד עם כוחות חדשים מהחברה האזרחית והמחאה הדמוקרטית. נאחד ונוביל את המחנה הליברלי-דמוקרטי בישראל, במטרה להשיב אותה למסלול של שגשוג ותקווה, על בסיס הערכים המגולמים במגילת העצמאות".