מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

היועמ"שית בהודעה נחרצת: לגייס מיידית 3,000 חרדים - נשלול תקציבים נוספים

היועצת המשפטית לממשלה הורתה לממשלה לקיים באופן מיידי את פסק הדין של בג"צ ולגייס 3,000 חרדים בהתאם לצורכי מערכת הביטחון. "יש להימנע מכל פעולה להעברת כספים, באופן ישיר או עקיף"

חדשות כיפה חדשות כיפה 25/06/24 18:12 יט בסיון התשפד

היועמ"שית בהודעה נחרצת: לגייס מיידית 3,000 חרדים - נשלול תקציבים נוספים
"לא ניתן לקבוע ברף הנדרש מה היו הנסיבות המדויקות", היועמ"שית, צילום: Miriam Alster/Flash90

היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב מיארה, הורתה לממשלה לקיים באופן מיידי את פסק הדין של בג"צ ולגייס 3,000 חרדים בהתאם לצורכי מערכת הביטחון. בהודעה שמסרה מיארה נכתב: "על מערכת הביטחון לפעול באופן מיידי לביצוע פסק הדין לגיוסם של תלמידי הישיבות החייבים בשירות צבאי, בהתאם לצרכי הצבא וליכולותיו".

"מדובר במספר ראשוני לגיוס מיידי, שאינו משקף באופן מלא את צרכי הצבא"

עוד כתבה היועמ"שית כי בהתאם להתחייבות מערכת הביטחון לגייס 3,000 תלמידי ישיבות, וזאת בנוסף למספר המתגייסים הממוצע בשנים האחרונות. "מדובר במספר ראשוני לגיוס מיידי, שאינו משקף באופן מלא את צרכי הצבא הנוכחיים ואת קידום השוויון בנטל" הדגישה. יש להציג תכנית גיוס, הכוללת נקיטת הצעדים הדרושים לשם מיצוי פוטנציאל הגיוס ולהגדלת המספר האמור של 3,000 מתגייסים, לאור צרכי הצבא הנוכחיים ולשם קידום השוויון בנטל" הוסיפה.

"להימנע מכל פעולה להעברת כספים באופן ישיר או עקיף"

במסגרת ההנחיות לממשלה הורתה מיארה למנוע העברת כספים באופן ישיר או עקיף לישיבות שתלמידה נמנעים מגיוס. "נוסף, יש להימנע מכל פעולה להעברת כספים, באופן ישיר או עקיף, שיש בה משום תמיכה בפעילותם של אלה שנמנעים מגיוס, או שיש בה משום עקיפת פסיקתו האמורה של בית המשפט" כתבה. בנוסף, מיארה רמזה כי בעתיד ייפסקו גם אפיקי מימון נוספים: "פסיקה זו משליכה אף על תמיכות ואפיקי מימון אחרים המיועדים לתלמידי מוסדות תורניים החייבים בשירות צבאי" כתבה.