מבקר הליכוד נגד הדחת גוטליב וסעדה: "התקבלה בחוסר סמכות"

אחרי הדחת חברי הכנסת גוטליב וסעדה מוועדת החוקה, מבקר הליכוד שי גלילי דורש להביא את ההחלטה להצבעה בסיעת הליכוד ומבהיר: "ההחלטה נתקבלה בחוסר סמכות פונקציונלית בניגוד להוראת חוקת המפלגה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/06/24 10:27 יג בסיון התשפד

מבקר הליכוד נגד הדחת גוטליב וסעדה: "התקבלה בחוסר סמכות"
טלי גוטליב, צילום: Chaim Goldberg,Flash90

מבקר הליכוד, עורך הדין שי גלילי, הבהיר היום במכתב רשמי כי הדחתם של חברי הכנסת משה סעדה וטלי גוטליב נעשה בניגוד לחוקת הליכוד והיא דורשת הצבעה סיעתית. במכתב שהוציא גלילי נכתב כי "ההחלטה נתקבלה בחוסר סמכות פונקציונלית, בניגוד להוראת חוקת המפלגה וכן תוך פגיעה ממשית ב'כללי המינהל התקין' החולשים על פעילות כל מוסדות המפלגה".

מבקר הליכוד דרש להביא את ההדחה להצבעה סיעתית

בהמשך כתב גלילי כי לתיקון ההחלטה נדרש להביא את הסנקציה החריפה להצבעה כלל סיעתית "תוך קיום דיון מקדים שבמסגרתו יוכלו כלל חברי הסיעה לשקול את כלל השיקולים הרלוונטיים, וכן תוך הענקת זכת שימוע לחברי הכנסת שבנדון בפני כלל חברי הסיעה בכנסת".

המכתב המלא של גלילי

המכתב המלא של גלילי צילום: צילום מסך

חברי הכנסת הבטיחו להצביע נגד - והודחו

כזכור, אתמול החליטו בקואליציה להחליף את חברי הכנסת טלי גוטליב ומשה סעדה שהתנגדו בפומבי לחוק הרבנים והודיעו כי יעשו כל שביכולתם להפילו. במסגרת ההדחה נקבע כי במקום סעדה וגוטליב יופיעו בוועדה אופיר כץ וצגה מלקו, אך עתה כאמור, התברר כי ההחלטה אינה חוקית.

גוטליב איימה על דרעי: ממליאת הכנסת לא תוכל להוציא אותי

רגע לפני שקיבלה את ההודעה על החלפתה טענה גוטליב כי תצביע נגד חוק הרבנים גם בהתכנסות המחודשת. לאחר כמה דקות כתבה בתדהמה: "עוד לא יבשה הדיו על פרסומי הקודם והודיע לי חבר הכנסת אופיר כץ שהוא מוציא אותי מוועדת חוקה! אין לו סמכות לעשות זאת בלי וועדת הכנסת אבל הוא עושה זאת בכל זאת. בוחרי הליכוד אני מתביישת שיו"ר הקואליציה אופיר כץ הוא פיון של דרעי ונתניהו. משרתם של אדונים. בידיים שלכם לבחור חברי כנסת אמיצים שעובדים עבורכם ולא עבור אריה דרעי וסמוטריץ' שמחוקקים בזמן מלחמה את חוק הג'ובים המושחת. גועל נפש".

"ממליאת הכנסת כבר לא תוכל להוציא אותי"

עוד אמרה: "אריה דרעי רשום בפניך. אמנם אתה רוצה שאח שלך יקבל איזה מינוי, אחלה והבטחת לסמוטריץ' הבטחות. ואצלך מטרה מקדשת כל אמצעי. הענישו אותי והוציאו אותי מוועדת חוקה כדי שאתה תעביר את חוק הרבנים. אני רואה אותך ורואה לך. ממליאת הכנסת כבר לא תוכל להוציא אותי. שם לא רק אני אצביע נגד".