חוק הרבנים בן גביר טען לשותפות דרעי-עבאס - ש"ס זעמו: "סחיטה כדי לקבל מינוי רבנים"

הסערה על חוק הרבנים נמשכת: מפלגת עוצמה יהודית הודיעה כי לא תצביע בעד החוק, ותירצה בכך שטענה כי דרעי ערך דיל עם רע"מ. ש"ס הגיבה: "שקר מוחלט. איתמר בן גביר כדרכו הנלוזה מפיץ שקרים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/06/24 20:08 יב בסיון התשפד

בן גביר טען לשותפות דרעי-עבאס - ש"ס זעמו: "סחיטה כדי לקבל מינוי רבנים"
בן גביר ודרעי, צילום: Yonatan Sindel,Flash90

חוק הרבנים יעלה להצבעה מחודשת בוועדת החוקה מחר, לאחר שמספר חברי הקואליציה שהתנגדו לו נזרקו החוצה מהוועדה על ידי ראש הקואליציה. אך הקואליציה נכנסה לתסבוכת נוספת, כשנציגי עוצמה יהודית בוועדה הודיעו כי יצביעו נגד החוק.

התירוץ שנתנו במפלגה של בן גביר עורר סערה. במפלגה האשימו את דרעי ונתניהו בכך שסגרו "דיל" עם מנסור עבאס - שהסכים במסגרתו להימנע מהצבעה כליל: "עוצמה יהודית לא תתן יד לדיל פוליטי בין נתניהו ודרעי לחבר ועדת חוקה מנסור עבאס שהסכים להימנע בהצבעה על חוק הרבנים של ש"ס. מקווים שגם בליכוד לא יתנו יד לדיל כזה".

מנסור עבאס |

מנסור עבאס | , צילום: Yonatan Sindel/Flash90

רע"מ וש"ס הכחישו - בן גביר התעקש

אך מפלגות רע"מ וש"ס מיהרו להכחיש את הדבר. בעוד רע"מ טענה כי טרם החליטה כיצד לנהוג בהצבעה, בש"ס תקפו את בן גביר בכל הכוח: "מדובר בשקר מוחלט. ש"ס לא עשתה שום הסכם עם אף מפלגה ערבית או כל מפלגה מסיעות האופוזיציה לתמיכה בחוק הרבנים, ומצפה להעביר את החוק בתמיכת 64 אצבעות הקואליציה בלבד".

"איתמר בן גביר כדרכו הנלוזה מפיץ שקרים במטרה לסחוט את ש"ס לקבל מינוי רבנים שהוא חפץ בהם, או מינוי רב ראשי כזה או אחר, בניגוד לכללים. מהלך זה לא יצלח. ש"ס מצפה שההסכם הקואליציוני שנחתם עמה יקוים, ואם איתמר בן גביר החליט להפר משמעת קואליציונית ולהצביע נגד החוק - האחריות תהיה עליו בלבד".

בן גביר ודרעי, פיתרון לגיוס

בן גביר ודרעי, צילום: Yonatan Sindel,Flash90

בעוצמה יהודית לא ויתרו והתעקשו כי נתניהו ודרעי ערכו דיל עם עבאס. הם הגיבו לש"ס וטענו: "ש"ס מתורגלים בדילים בעייתיים עם מפלגות תומכות טרור עוד מימי אוסלו. עוצמה יהודית לא תיתן יד לדיל ביבי-דרעי-עבאס".