סירוב הח"כים, דחיית הדיון והאיום של דרעי: חוק הרבנים יעבור בכנסת?

הדיון בוועדת חוקה נדחה בשעה מאחר ובקואליציה מתקשים להשיג רוב בהצבעה ויו"ר ש"ס אריה דרעי מאבד סבלנות, מנגד, שורות חברי כנסת מסרבים להצביע בעד החוק | עוד היום: חוק הגיוס עולה לדיון בכנסת, הקואליציה תביא חוק שיותאם לצרכי הצבא?

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/06/24 07:38 יב בסיון התשפד

סירוב הח"כים, דחיית הדיון והאיום של דרעי: חוק הרבנים יעבור בכנסת?
וועדת חוקה, ארכיון, צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

מאז פרישת גנץ מהממשלה, עומדת הקואליציה שוב על 64 חברי כנסת ונראה כי משבר ראשון אך משמעותי עובר על הקואליציה סביב חוק הרבנים, שמתנגדיו מכנים "חוק הג'ובים". הבוקר (ג') יעלה החוק להצבעה בוועדת חוקה במטרה להביאו להצבעה בקריאה שנייה ושלישית בכנסת. אלא ששורת חברי כנסת מסרבים לתמוך בחוק השנוי במחלוקת ובקואליציה דחו את הדיון בשעה (יחל בשעה 10:00) בניסיון של הקואליציה להשיג לו רוב.

אלה הח"כים שמסרבים להתיישר

את החוק כזכור, מקדמים מפלגת ש"ס ויו"ר וועדת חוקה שמחה רוטמן והוא צפוי להעניק לש"ס כוח רב במינוי מאות רבנים חדשים. מספר חברי כנסת הביעו ביקורת חריפה על החוק כאשר השניים הברורים ביותר הם חברי הכנסת סעדה וגוטליב שהצהירו כי הם מתנגדים לחוק. גם חברי הכנסת אילוז וקרוייזר והשר שיקלי הביעו התנגדות לחוק. מנגד, יו"ר ש"ס מאבד סבלנות בנוגע לחוק שחשוב לו אישית ועל פי דיווח בחדשות 12 דרעי אף מאיים בפירוק הקואליציה.

אריה דרעי, תבע את בן כספית

אריה דרעי, מאבד סבלנות. צילום: אוליבר פיטוסי פלאש 90

סעדה עצמו אמר אתמול בריאיון ל"חדשות כיפה" כי "רוטמן נותן לזה יד כי חילקו איתו חלק קטן מהשלל, זה הסיפור. הבטיחו להם כמה רבני ערים, הם יקבלו ארבעה וש"ס יקבלו אלף" הוא הסביר, "הם מכרו את הציונות הדתית כמגזר, הם מכרו את המגזר הליכודי שהוא מגזר אמוני, ערכי וליברלי, הם מכרו אותם בעבור מספר בודד של רבנים".

טלי גוטליב, סוער בכנסת.

טלי גוטליב, תגיע לדיון. צילום: Chaim Goldberg,FLASH 90

חוק הגיוס עולה לדיון - בליכוד מבטיחים חוק מותאם לצרכי הצבא

אחרי הסערה שהתעוררה בכנסת עם ההצבעה על דין הרציפות, מגיע רגע האמת של חוק הגיוס שיעלה הבוקר לראשונה לדיון בוועדת חוץ וביטחון. חברי כנסת רבים בקואליציה אמרו לאחר ההצבעה בשבוע שעבר כי החוק שעבר יהיה המצע לחוק חדש שיענה על צרכי הצבא.

גורמים בסביבתו של יו"ר הוועדה יולי אדלשטיין אמרו כי אין בכוונתו להוות חותמת גומי וכי בכוונתו להביא חוק חדש ומותאם. "לא יהיה שום דמיון בין מה שעבר בכנסת לבין הנוסח הסופי שתציג הוועדה על חוק הגיוס" צוטט גורם בוועדה ב-ynet.