חוק הרבנים: אחרי ההתנגדות החריפה - טלי גוטליב מתקפלת

חוק הרבנים שיעלה מחר בוועדת החוקה מעורר סערה בין חברי סיעת הליכוד, ואחרי שטלי גוטליב ומשה סעדה הודיעו כי יתנגדו לחוק - בליכוד הגיעו עם גוטליב להבנות וחבר כנסת אחר יחליף אותה בהצבעה על החוק

חדשות כיפה חדשות כיפה 17/06/24 17:58 יא בסיון התשפד

חוק הרבנים: אחרי ההתנגדות החריפה - טלי גוטליב מתקפלת
טלי גוטליב, צילום: Yonatan Sindel,Flash90

חוק הרבנים יעלה לדיון מחודש מחר (ג') בוועדת החוקה, והוא מעורר מחלוקת בליכוד וקואליציה. טלי גוטליב ומשה סעדה תקפו את החוק והודיעו כי יפילו אותו בוועדה, אך גוטליב התקפלה והיא תוחלף בחבר כנסת אחר שיצביע בעד החוק.

הציוצים החריפים של גוטליב: "נגמרו הימים בהם סומכים על כניעת ח"כים, תתעשתו"

נזכיר כי גוטליב כתבה היום בנחרצות נגד החוק. "חוק הרבנים יעלה מחר לוועדת חוקה. כך החליט שמחה רוטמן יו"ר הוועדה. אם עמדתי ועמדת חברי כנסת נוספים להסרת החוק מסדר היום לא תתקבל, הרי שיש דרך חוקית לכפות את הסרת החוק מסדר היום והמבין יבין. הדרך החוקית מוכרת לי ולמשה סעדה הייטב, ולשמחתי מוכרת גם לנציגי עוצמה יהודית בוועדה. נגמרו הימים בהם סומכים על כניעת ח"כים לסדר יום בוועדות. זה לא הזמן להעלאת החוק הזה. תתעשתו".

אתמול כתבה גוטליב: "אני מבינה שדחוף לאריה דרעי ששר הדתות (משס) יהיה אחראי על מינוי רבני ערים. למה לא לקחת את כח ההכרעה מהרשויות המקומיות ולהעבירו לשר הדתות ובעצם לשס? ואם הרשוית המקומיות ממילא נושאות בנטל השכר של הרבנים אז שתי ציפורים במכה אחת. ועכשיו ברצינות! העלאת חוק הרבנות בעיתוי הזה הוא העמקת השבר והשיסוי בחברתינו לצד פגיעה בחברה הציונית הדתית. מה קורה לליכוד? למה מעלים חוק כזה בעת הזו? במחטף מעלים את החוק להצבעה. מוטב לקואליציה להוריד חוק זה מסדר יומה של הכנסת".