מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

גנץ פרש מהממשלה: "נתניהו מונע מאיתנו להתקדם לניצחון האמיתי"

יו"ר המחנה הממלכתי הודיע על פרישתו מהממשלה וקרא ללכת לבחירות בסתיו הקרוב: "הקמנו את הממשלה מתוך שותפות גורל, לא מתוך שותפות פוליטית". הוא תקף את נתניהו: "החלטות אסטרטגיות גורליות נתקלות בהססנות ודחיינות משיקולים פוליטיים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 09/06/24 20:42 ג בסיון התשפד | עודכן בתאריך 09/06/24 20:58

גנץ פרש מהממשלה: "נתניהו מונע מאיתנו להתקדם לניצחון האמיתי"
גנץ, מאשים את נתניהו, צילום: צילום מסך

אחרי יממה שהדבר היה באוויר, יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ מממש הערב (א') את איומו ופורש מן הממשלה. גנץ תקף במילים חריפות את נתניהו, טען להססנות בקבלת החלטות הרות גורל וקרא להקדמת הבחירות. בנוסף פנה גנץ לשר הביטחון גלנט ואמר לו לפרוש גם כן מהממשלה.

"אני קורא לנתניהו: קבע תאריך בחירות מוסכם"

"אנחנו מתייצבים היום, למערכה על גורלה של מדינת ישראל לדורות קדימה" אמר גנץ. "כדי להבטיח ניצחון אמיתי, ראוי שבסתיו, שנה לאסון, נצא לבחירות שבסופן תוקם ממשלה שתזכה לאמון העם ותוכל לאתגרים. אני קורא לנתניהו: קבע תאריך בחירות מוסכם. אל תתן לעם שלנו להיקרע".

על תקופתו בממשלה אמר: "ניסינו להשפיע על כיוון הספינה בחדרים הסגורים. האמת היא: שהמציאות לא פשוטה - המערכה תארך שנים. לא אבטיח לכם ניצחון קל ומהיר. מגיע לכם יותר מהבטחות ריקות. אבל מדינת ישראל צריכה ויכולה להגיע לניצחון אמיתי. ניצחון אמיתי – שם את החזרת החטופים הביתה מעל להישרדות בשלטון. לצערי, נתניהו מונע מאיתנו להתקדם לניצחון האמיתי, שהוא ההצדקה למחיר הכואב והמתמשך".

גנץ ונתניהו

גנץ ונתניהו, צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

"לפעול כאיש אחד למען בחירות שבסיומן נקים ממשלת אחדות"

גנץ הוסיף ודרש להקים וועדת חקירה ממלכתית: "עלינו גם להקים ועדת חקירה ממלכתית - שתבחן את הכשלים מבית, ותגן עלינו מול המתקפות הצבועות מחוץ. אני קורא לכל מנהיגי המפלגות ולכל הכוחות בזירה הציבורית, מימין ומשמאל, דתיים וחילונים להתאחד מאחוריי במסע הזה. כולנו צריכים לפעול כאיש אחד למען בחירות שבסיומן נקים ממשלת אחדות - ציונית, לאומית וממלכתית - ממשלת אחדות אמיתית".