מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

נתניהו פנה לגנץ: "אל תוותר על האחדות" - כך הוא השיב

ראש הממשלה נתניהו פנה ליו"ר המחנה הממלכתי וביקש שיישאר בממשלת החירום לטובת השמירה על האחדות. גנץ: האתגרים נותרו כשהיו - עלינו להביט באחריות על איך נכון ואפשר להמשיך מכאן

חדשות כיפה חדשות כיפה 08/06/24 23:36 ב בסיון התשפד

נתניהו פנה לגנץ: "אל תוותר על האחדות" - כך הוא השיב
נתניהו וגנץ, צילום: Noam Revkin Fenton,Flash90

לאחר שיו"ר המחנה הממלכתי, בני גנץ, הודיע על ביטול מסיבת העיתונאים הערב (שבת) שבה היה צפוי להודיע על פרישתו מהממשלה, ראש הממשלה נתניהו פנה לגנץ וביקש ממנו להישאר בממשלת האחדות. "זו העת לאחדות ולא לפילוג" נכתב בהודעת נתניהו. "עלינו להישאר מאוחדים בתוכנו אל מול המשימות הגדולות שעומדות בפנינו. אני קורא לבני גנץ - אל תצא מממשלת החירום. אל תוותר על האחדות".

גנץ השיב לנתניהו: האתגרים נותרו כשהיו

גנץ השיב לנתניהו: "לצד שמחת ההישג המוצדקת צריך לזכור, כי כלל האתגרים איתם מתמודדת ישראל, באשר להשבת יתר 120 החטופים והחטופות, ובאשר ליתר האתגרים הביטחוניים בכלל זירות המלחמה, מול האיזור, מול העולם כמו גם מבית פנימה - נותרו כשהיו. ולכן, אני אומר לראש הממשלה ולכלל ההנהגה - גם היום עלינו להביט באחריות על איך נכון ואפשר להמשיך מכאן".

ארבעה חטופים חולצו בפעילות הירואית של צה"ל

כזכור, הבוקר במבצע הירואי של צה"ל, שב"כ וימ"מ בלב מחנה נוסיראת חולצו ארבעה חטופים: נועה ארגמני (25), אלמוג מאיר (21), אנדרי קוזלוב (27) ושלומי זיו (40). החטופים חולצו בחיים במצב רפואי תקין ופונו לבתי החולים להמשך טיפול. במהלך הפעילות נפל לוחם הימ"מ פקד ארנון זמורה ז"ל, מפקד צוות ביחידה הלאומית ללוחמה בטרור (ימ"מ) של משטרת ישראל. ארנון הוביל את הכוח שפרץ לדירה בה הוחזקו ארבעה החטופים, נפצע קשה מירי ולאחר מכן מת מפצעיו בבית החולים.

בעקבות המבצע - גנץ ביטל את מסיבת העיתונאים

בעקבות המבצע, גנץ ביטל את מסיבת העיתונאים שהייתה צפויה להיערך. גנץ התייחס לפעולה: "לפני שבוע דיברתי בכאב עם אביה של נועה ארגמני. דאגתו, ודאגת יתר המשפחות של אנדריי, שלומי ואלמוג, הומרה בשמחה ובהקלה גדולה. אכן, יש לנו סיבה לשמוח. יש לנו במה ובמי להיות גאים. אפשר לדמיין את הלם המשוחררים שברגע השתנה שוב עולמם, והפעם לטובה. חבריי ואני, יחד עם כל עם ישראל, שמחים עם משפחות השבים ומחזקים בעת הזו את המשפחות שעדיין ממתינות לשובם של יקיריהן".