מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

עמית סגל מעריך - זו התוכנית לצפון: "אקורד הפתיחה של מלחמת לבנון השלישית"

הפרשן הפוליטי העריך בטורו השבועי כי בכוונת ישראל ליזום הסלמה דרמטית-מוגבלת בלבנון בתום המבצע ברפיח ועסקת חטופים חלקית. "גם מול כל מטרות חיזבאללה וגם מול מדינת לבנון"

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/06/24 09:57 א בסיון התשפד

עמית סגל מעריך - זו התוכנית לצפון: "אקורד הפתיחה של מלחמת לבנון השלישית"
עמית סגל, צילום: Hadas Parush/Flash90

הפרשן הפוליטי של ערוץ 12, עמית סגל, העריך הבוקר (ו') בטורו השבועי כי בכוונת ישראל לצאת למבצע בלבנון לאחר סיום המבצע ברפיח. תחילה כתב הפרשן על המצב העגום בצפון: "בימים לפני ביאת המשיח, כתוב במשנה, 'הגליל ייחרב, והגולן יישום, ואנשי הגבול יסובבו מעיר לעיר ולא יחוננו". ובכן הגליל חרב, הגולן די שומם, פליטי הגבול מסתובבים מעיר לעיר, אבל לפחות עד סגירת הגיליון משיח לא בא. בהיעדרו הזמני, שריפות הענק בגליל ייזכרו, אולי, כאקורד הפתיחה של מלחמת לבנון השלישית".

"הסלמה דרמטית בלבנון לפרק זמן מוגבל"

בהמשך דבריו, סגל העריך כי הסלמה דרמטית בצפון היא עניין של זמן. "מה התוכנית הישראלית לצפון" שאל סגל, והשיב: "אין איסור צנזוריאלי להעלות מחשבות: לסיים את רפיח, להשיב אם יתאפשר חלק מהחטופים ואז ליזום הסלמה דרמטית בלבנון לפרק זמן מוגבל, גם מול כל מטרות חיזבאללה וגם מול מדינת לבנון, בתקווה שהעולם יתעורר לאכוף הפסקת בתנאים שיאפשרו את חזרת התושבים צפונה".

"חיזבאללה הוא כמו חבילת דוקים"

סגל הוסיף כי מבצע בלבנון בעיתוי הנוכחי יאפשר לפגוע במחבלי החיזבאללה ביתר קלות מבימי שגרה. "חיזבאללה הוא כמו חבילת דוקים, אם תפסת אותם כשהם מוחזקים ביד, השמדת מה שצריך בבת אחת. אם לא, הדוקים התפזרו וללקט אותם אחד אחד כבר הרבה יותר קשה"