עמית סגל: האיום של בן גביר חסר משמעות - זאת הסיבה

ברקע עסקת החטופים המסתמנת, מחריפה מפלגת "עוצמה יהודית" את המתיחות עם נתניהו ומודיעה כי "לא תהיה מחויבת לעמדת הקואליציה בהצבעות בכנסת" | סגל חשף את הספין: אין הצבעות השבוע בכנסת ושבוע הבא יש את חג שבועות

חדשות כיפה חדשות כיפה 05/06/24 13:56 כח באייר התשפד | עודכן בתאריך 05/06/24 14:49

עמית סגל: האיום של בן גביר חסר משמעות - זאת הסיבה
בן גביר, חופש הצבעה , צילום: Yonatan Sindel,Flash90

עם פרסום הידיעות על עסקת החטופים המתגבשת בה תומך ראש הממשלה נתניהו, הודיע השר לביטחון לאומי כי מפלגתו תפרוש מהממשלה במידה ותיחתם. היום (ד') מחריפים במפלגה את הטון ומודיעים כי לא יצביעו יחד עם הקואליציה בכנסת עד שיפורסמו פרטי העסקה המתגבשת. אלא שהפרשן הפוליטי עמית סגל הסביר מדוע המהלך של עוצמה יהודית חסר חשיבות וכתב: "כמובן שההצבעות נגמרו השבוע ובשבוע הבא בגלל שבועות אין חקיקה".

עוצמה יהודית מפסיקים להצביע עם הקואליציה בכנסת

בהודעה שפרסמה המפלגה נכתב: "לאור העובדה שראש הממשלה מסתיר את טיוטת ההסכם עם חמאס הכוללת סעיף של סיום המלחמה, עוצמה יהודית תצביע לפי צו מצפונה ולא תהיה מחויבת לעמדת הקואליציה בהצבעות בכנסת". במפלגה אמרו כי המהלך תקף "עד שראש הממשלה יפסיק להסתיר את טיוטת ההסכם".

השרים בן גביר וסמוטריץ

השרים בן גביר וסמוטריץ', מתנגדים לעסקה. צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

כזכור, עם פרסום המתווה בידי נשיא ארצות הברית ביידן בשבוע שעבר, מיהרה המפלגה להוציא הודעה על התנגדותה לעסקה. "במידה וראש הממשלה יוציא לפועל את העסקה המופקרת בתנאים שפורסמו היום, שמשמעותם הם סיום המלחמה וויתור על מיטוט חמאס, עוצמה יהודית תפרק את הממשלה", איים בן גביר.