איילת שקד לסמוטריץ': "הטבח ועוד איך קשור אליך"

לאחר שנשאל בראיון על אחריותו לטבח 7 באוקטובר והשיב כי "ראשי הצבא אחראים לטבח", תוקפת השרה לשעבר איילת שקד את שר האוצר סמוטריץ' וכותבת: "הטבח ועוד איך קשור אליך"

חדשות כיפה חדשות כיפה 05/06/24 10:59 כח באייר התשפד

איילת שקד לסמוטריץ': "הטבח ועוד איך קשור אליך"
סמוטריץ' ושקד, "הטבח ועוד איך קשור אליך", צילום: Avshalom Sassoni/Flash90, Chaim Goldberg/Flash90

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' אמר הבוקר (ד') בראיון ברשת ב' כי עיקר האחריות על מחדל 7 באוקטובר והמצב בצפון מוטלת על כתפי צה"ל והפיקוד הבכיר. כשנשאל על אחריותו לטבח השיב סמוטריץ' כי מי שאחראים לו הם בכירי הצבא והמודיעין: "ראשי הצבא אחראים לטבח ב-7 באוקטובר, מי שאחראי לו כבר מזמן היה צריך ללכת הביתה". השרה לשעבר איילת שקד הגיבה לדבריו ותקפה אותו ברשת X: "הטבח ועוד איך קשור אליך".

שקד לסמוטריץ': "במשמרת שלך ההרתעה קרסה מול חמאס"

"כדי שאסון כזה יקרה 3 דברים צריכים לקרוס" כתבה שקד, "הרתעה, התרעה (מודיעין) והגנה. על הרתעה ראש הממשלה ושריו אחראים". עוד כתבה לסמוטריץ': "במשמרת שלך ההרתעה קרסה מול חמאס, מול אירן ומול חיזבאללה. זה ברור?".

ההרס בקיבוץ בארי

ההרס בקיבוץ בארי אחרי 7 באוקטובר. צילום: Edi Israel,Flash90

בראיון עצמו אמר סמוטריץ' על המצב בצפון כי "המציאות היא שצה"ל לא רוצה לצאת למערכה בצפון". שר האוצר התייחס גם לעסקת החטופים וכינה אותה "עסקת כניעה". הוא הוסיף: "העסקה הזו רק תרחיק שחרור חטופים כי סינוואר רק יתבצר בעמדתו. שחררנו הרבה מאוד חטופים כשהפעלנו לחץ צבאי כבד".