מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

סמוטריץ' מאיים על נתניהו: "נעמוד נגדך בכל הכוח"

יו"ר מפלגת הציונות הדתית חזר על התנגדותו לעסקה המתגבשת מול חמאס והזהיר את ראש הממשלה: "אם חלילה תחליט הממשלה לאמץ את הצעת הכניעה הזאת אנחנו לא נהיה חלק ממנה ונפעל להחלפת ההנהגה הכושלת"

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/06/24 18:39 כו באייר התשפד

סמוטריץ' מאיים על נתניהו: "נעמוד נגדך בכל הכוח"
סמוטריץ' ונתניהו, החוק מתעכב, צילום: Chaim Goldberg,Flash90

ברקע עסקת החטופים המתגבשת מול חמאס והמשך קידום המתווה של ראש הממשלה, שר האוצר בצלאל סמוטריץ' הזהיר היום (ב') את נתניהו מפני קידום ההצעה שהציג נשיא ארה"ב בסוף השבוע. "ההצעה המסוכנת שעליה דיבר הנשיא ביידן ניתנה על ידי קבינט המלחמה בחוסר סמכות ובניגוד לחוק, והיא אינה מחייבת את ממשלת ישראל ומדינת ישראל" אמר.

"נעמוד כנגדך בכל הכוח והתקיפות אם תבחר בכניעה ותבוסה"

יו"ר מפלגת הציונות הדתית הזהיר: "אם חלילה תחליט הממשלה לאמץ את הצעת הכניעה הזאת אנחנו לא נהיה חלק ממנה ונפעל להחלפת ההנהגה הכושלת במנהיגות חדשה שתדע להביא להכרעה ולניצחון במלחמה, שתשמיד את החמאס, תחזיר הביתה את כל החטופים, תפגע קשות בחיזבאללה, ותחזיר את תושבי הצפון לביתם בביטחון" סמוטריץ' חתם: "אמרתי לראש הממשלה, אנחנו, יחד עם המשפחות השכולות ועם רוב עם ישראל, נעמוד לצידך להכרעה וניצחון, אך נעמוד כנגדך בכל הכוח והתקיפות אם תבחר בכניעה ותבוסה".

בן גביר: נתניהו התחייב שאצפה בהסכם - ולא קיים

מוקדם יותר, השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, יצא גם הוא נגד המתווה והאשים את ראש הממשלה בניסיון הלבנה של "עסקה מופקרת". במהלך ישיבת סיעת עוצמה יהודית טען בן גביר: : "ביקשתי מראש הממשלה לצפות בטיוטת ההסכם, והוא הסכים ואמר שאגיע ללשכתו על מנת שאראה בעיניי את הטיוטה. ביום ראשון, הגעתי ללשכת ראש הממשלה, על מנת לצפות בטיוטה. שם האירוע התחיל להיות משונה: עוזריו טענו בפניי כי הוא עסוק כרגע ואינו יכול להתפנות, כאשר אחד מהם פלט: 'איזו טיוטה? אין טיוטה'".

"לתדהמתי ראש המל"ל הכחיש כי קיימת טיוטה כזו"

לדבריו של בן גביר, בשיחה עם עוזריו של נתניהו נקבע תאריך חדש להצגת הטיוטא - אך גם הבוקר ההתחייבות הופרה. "גם הבוקר הגעתי ללשכת ראש הממשלה, ושם, שוב, סירבו להציג בפניי את טיוטת ההסכם. אחרי זה, התקשר אליי ראש המל"ל, צחי הנגבי, וביקש 'להסביר לי את הקווים עליהם סיכם הקבינט הקטן'. חזרתי על דרישתי לצפות בעיניי בטיוטת ההסכם, אך לתדהמתי ראש המל"ל הכחיש כי קיימת טיוטה כזו".

"אדוני ראש הממשלה, מה יש לך להסתיר?"

לסיום פנה בן גביר לראש הממשלה: "אני מזכיר שוב: בשיחה ביני לבין ראש הממשלה, הוא הסכים שאגיע ללשכתו ואצפה בטיוטה. מאז חלפו 48 שעות, שכללו רק מריחות, והרבה עמימות. ואני שואל: אדוני ראש הממשלה, מה יש לך להסתיר? אם העסקה היא אינה מופקרת ואינה כוללת התחייבות לסיום המלחמה למיטוט חמאס - מדוע אתה מסרב להציג לי אותה? הסיבה להסתרות והמריחות יכולה להיות רק אחת: מדובר בטיוטה של עסקה מופקרת, כפי שהוצגה בידי נשיא ארצות הברית - שכעת יש ניסיון לעשות לה תהליך של הלבנה".