מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

עמית סגל חושף: היועצת המשפטית לממשלה תודיע על פתיחת חקירה פלילית נגד רגב

הפרשן הפוליטי חשף בטרו השבועי בכוונתה של היועצת המשפטית לממשלה לפתוח בחקירה נגד מירי רגב לאחר תחקיר "הרמזור" של המקור. "אירוע שלא התרחש בעשור הנוכחי ממשמש ובא אל פתחנו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 31/05/24 14:03 כג באייר התשפד

עמית סגל חושף: היועצת המשפטית לממשלה תודיע על פתיחת חקירה פלילית נגד רגב
מירי רגב, צילום: Yonatan Sindel,Flash90

לאחר התחקיר המהדהד שחשף את שיטת הרמזור שהנהיגה לכאורה שרת התחבורה מירי רגב, הפרשן הפוליטי עמית סגל כתב היום (ו') בטורו השובעי בידיעות אחרונות כי צפויה להיפתח חקירה פלילית נגד שרת התחבורה. "אירוע שלא התרחש בעשור הנוכחי ממשמש ובא אל פתחנו" פתח סגל, "חקירה של פוליטיקאי מכהן בחשד לעבירה מתחום טוהר המידות".

"המערכת התישה את עצמה בחקירות נגד נתניהו"

סגל הסביר: "היועצת המשפטית לממשלה תודיע על פתיחת חקירה פלילית נגר שרת התחבורה מירי רגב". הפרשן הפוליטי התייחס למצבן של מערכות חקר השחיתות לאחר פרשיות נתניהו וכתב: "ללב מתגנב החשד שהמערכת התישה את עצמה בחקירות נגד נתניהו וסביבתו - מתיק הצוללות שמתקשה להגיע אל נמל היעד, בבית המשפט המחוזי בתל-אביב, דרך תיק וואלה-בזק ששוקע במחוזי בבית המשפט ירושלים, ועם משפט שפתח השבוע את שנתו החמישית כשאפילו פרשת התביעה טרם הסתיימה".

"התחבורה שלנו היא עולם שלישי"

בהמשך דבריו הפרשן הפוליטי הביע ביקורת על התנהלות משרד התחבורה ורמת התחבורה הציבורית בישראל. "התחבורה שלנו היא עולם שלישי" כתב סגל, "אין מטרו (עם כל הכבוד לאטרקציית
התיירים הקרויה 'דנקל' שרחוקה מלהספיק לפתרון בעיות גוש דן), אין אוטובוסים בתדירות מספיקה, ולמעט ירושלים ותל-אביב, ברוב המדינה אין רכבת מהירה אלא קו פרברי שממותג כרכבת ארצית". לסיום חתם סגל: "בימים עברו, ראשי ממשלה נהגו לספח אליהם גם את משרד הביטחון כדי לשלוט על הנושא מספר אחת. אולי, יום אחד, יהיה פה ראש ממשלה שהוא גם שר התחבורה".

תחקיר "המקור": "מירי רגב דירגה ראשי רשויות על סמך מידת היכולת לעזור לה בפריימריז"

כזכור, בתחקיר "המקור" של ערוץ 13 ששודר בשבוע שעבר, חשף העיתונאי רביב דרוקר שורת מסמכים, התכתבויות, והקלטות של השרה מירי רגב וסביבתה הקרובה. בנוסף התראיין לתוכנית בראיון בלעדי יונתן יהוסף, מי שכיהן כראש המטה המקצועי של שרת התחבורה מירי רגב.

שיטת "הרמזור" של מירי רגב

על פי תחקיר "המקור" ששודר כאמור בערוץ 13, נחשפו מסמכים לפיהם קיים בלשכת רגב דירוג של ערים ויישובים בשיטת "רמזור" על פי מידת היכולת של ראשי רשויות ואנשים מרכזיים ברשות לסייע לרגב בפריימריז. יהוסף: "זה נקבע בעצם לפי שילוב של תוצאות הפריימריז שמירי רגב קיבלה בבחירות האחרונות בליכוד, ירוק זה רשויות שצריך לתת להן, צריך להילחם בשבילן. צהוב זה רשויות שאם אפשר נחמד. אם נראה שהאוצר זורם איתנו - סבבה. אם לא, לא סוף העולם. לבן זה 'שלחו מכתבים, נדבר'".