הערכה במערכת הפוליטית: גנץ ואיזנקוט יפרשו מהממשלה בימים הקרובים

אחרי שסיעת המחנה הממלכתי הגישה הצעה לפיזור הכנסת ובצל מסיבת העיתונאים של גנץ בה נקב בתאריך - במערכת הפוליטית מעריכים כי הפרישה תתרחש בימים הקרובים ולפני שמונה ביוני

חדשות כיפה חדשות כיפה 31/05/24 08:02 כג באייר התשפד

הערכה במערכת הפוליטית: גנץ ואיזנקוט יפרשו מהממשלה בימים הקרובים
גנץ ואיזנקוט, צילום: Flash90,Flash90

במערכת הפוליטית גוברות ההערכות כי מפלגת המחנה הממלכתי תפרוש מהממשלה עוד לפני 8 ביוני, תאריך היעד שהציב היו"ר בני גנץ לנתניהו למימוש דרישותיו. כך פורסם הבוקר (שישי) בכאן רשת ב. גורמים במחנה הממלכתי הסבירו את הגשת החוק לפיזור הכנסת בלוח הזמנים וטענו כי גנץ אמר כבר לפני חודשיים וחצי שצריך ללכת לבחירות באוקטובר.

הגורמים הוסיפן כי אם ראש הממשלה היה מוכן לדון בתאריך בחירות מוסכם "ייתכן שהדבר היה מאפשר להגדיל את הממשלה ולהגיע בזמן הקרוב להחלטות נכונות יותר בעניין המערכה, מתוך האינטרס הלאומי ולא מתוך חשש שהממשלה תיפול".

תמנו שטה: "האסון בשבעה באוקטובר מצריך מאיתנו לחזור ולקבל את אמון העם"

כאמור, אמש (ה') יו"ר סיעת המחנה הממלכתי, ח"כ פנינה תמנו שטה, הגישה הצעת חוק לפיזור הכנסת. תמנו שטה אמרה כי "האסון בשבעה באוקטובר מצריך מאיתנו לחזור ולקבל את אמון העם, להקים ממשלת אחדות רחבה ויציבה שתוכל להוביל אותנו בבטחה מול האתגרים האדירים בביטחון, בכלכלה ובעיקר - בחברה הישראלית. הגשת הצעת החוק כעת, תאפשר לנו להעלות אותה עוד בכנס הנוכחי".

.