"בפעם הראשונה מאז קום המדינה": התפקיד החדש של גלית דיסטל בכנסת

השרה לשעבר תעמוד בראש ועדת משנה בנושא: "הגות יהודית במערכת החינוך". ח"כ דיסטל: "נחושה לעשות שינוי מהיסוד במערכת החינוך הישראלית" | בעבר אמרה דיסטל בכנסת כי "מערכת החינוך הממלכתית גזלה ממני את הזהות שלי"

חדשות כיפה חדשות כיפה 29/05/24 16:27 כא באייר התשפד

"בפעם הראשונה מאז קום המדינה": התפקיד החדש של גלית דיסטל בכנסת
ח"כ גלית דיסטל, רוצה הגות יהודית, צילום: Arie Leib Abrams,Flash90

חברת הכנסת גלית דיסטל אטבריאן תעמוד בראש ועדת משנה חדשה לוועדת החינוך בכנסת שתעסוק בהטמעת הגות ופילוסופיה יהודית במערכת החינוך. לאחר אישור הקמת הוועדה אמרה חברת הכנסת כי בכוונתה לעשות שינוי יסודי במערכת החינוך הישראלית.

"היו עד כה מודרים ממערכת החינוך"

"ועדת המשנה בראשותי נחושה לעשות שינוי מהיסוד במערכת החינוך הישראלית ולהעניק לילדי ישראל בפעם הראשונה מאז קום המדינה, הצצה לעולם המורכב והנפלא של ההגות והפילוסופיה היהודית" אמרה דיסטל והוסיפה: "עם ישראל זקוק לרוח ולאחדות והתכנים שהוועדה תוביל יספקו את הצרכים האלה שהיו עד כה מודרים ממערכת החינוך".

גלית דיסטל הודיעה: אשתתף בטקס בבני ברק

גלית דיסטל הודיעה: אשתתף בטקס בבני ברק, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

"מערכת החינוך הממלכתית גזלה ממני את הזהות שלי"

בדיון שנערך לפני מספר חודשים בכנסת אמרה דיסטל כי "מערכת החינוך הממלכתית גזלה ממני את הזהות שלי". היא הוסיפה: "ולא רק שהיא גזלה ממני את הזהות שלי. מה שקורה עכשיו חמור פי אלף, אם אני יצאתי אחרי 12 שנות לימוד בורה לחלוטין לגבי מי אני, מאיין באתי, לאן אני הולכת, למה אני פה בכלל, בורה לחלוטין, היום המצב חמור פי אלף".