לא בגלל חוק הגיוס: גפני מאיים להתפטר ומציב אולטימטום לנתניהו

ברקע דרישת המפלגות החרדיות להשוות את תנאי המורות החרדיות, מאיים יו"ר דגל התורה להתפטר מתפקידו כיו"ר וועדת הכספים אם הדבר לא יקרה עד לתחילת החודש הבא. במפלגתו מגבים: "הסיעה מגבה את הרב גפני בהודעתו" | גפני בסרטון מלפני שבועיים בנושא: "זו מלחמת דת, הם רוצים ילדים לא חרדים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 29/05/24 15:27 כא באייר התשפד

לא בגלל חוק הגיוס: גפני מאיים להתפטר ומציב אולטימטום לנתניהו
גפני ונתניהו, עד לראשון ביוני, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

המשבר סביב השוואת שכרן של המורות החרדיות מגיע לשיא כאשר היום (ד') איים יו"ר וועדת הכספים, ח"כ משה גפני על ראש הממשלה נתניהו כי יתפטר מתפקידו במידה והדבר לא יוסדר על לתחילת חודש יוני. גפני: "אם המורים החרדים לא יקבלו בתחילת החודש הבא את השכר המגיע להם - אפרוש מוועדת הכספים". החשש בצמרת הממשלה היא שהדבר יביא לערעור הקואליציה, וודאי לפני העברת חוק הגיוס.

הסרטון של גפני מהישיבה הסגורה:

"אם לא יסודר נושא החינוך החרדי, הוא לא יוכל להמשיך בתפקידו"

בסיעתו של גפני גיבו היום את יו"ר ועדת הכספים ובהודעה שהפיצו נכתב כי "סיעת יהדות התורה מגבה את ח"כ הרב משה גפני בהודעתו לראש הממשלה. סיעת יהדות התורה בכנסת התכנסה היום לדיון דחוף, ושמעה את הודעת ח"כ הרב משה גפני לראש הממשלה, בנימין נתניהו. הסיעה מגבה את הרב גפני שאם לא יסודר נושא החינוך החרדי על כל מוסדותיו, הוא לא יוכל להמשיך לכהן בתפקידו כיו"ר ועדת הכספים של הכנסת".

גפני , אולטימטום לנתניהו. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

גפני: "הם רוצים שהילדים לא יהיו חרדים"

בסרטון שצולם באירוע סגור בו השתתף גפני לפני כשבועיים הוא נשמע אומר כי מדובר ב"מלחמת דת". למשתתפים אמר: "צריך לתת לאנשים האלה את המשכורת הראויה להם כפי שנותנים לכל האחרים. מתברר שהחשבון הוא כלל לא מקצועי, החשבון הוא מלחמת דת, הם רוצים שהילדים יהיו ילדים שאינם חרדים".