מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

"לא מדברים שבועיים": נתק בין ראש הממשלה לשר הביטחון

נתניהו וגלנט לא משוחחים כבר שבועיים מאז מסיבת העיתונאים שבה הכריז כי לא יסכים לממשלה צבאי בעזה ודרש מנתניהו להצהיר על התחייבות דומה. נתניהו מאשים את גלנט בהדלפות סדרתיות מקבינט המלחמה

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/05/24 22:21 יט באייר התשפד

"לא מדברים שבועיים": נתק בין ראש הממשלה לשר הביטחון
בנתק, נתניהו וגלנט, צילום: Noam Revkin Fenton,Flash90

בעיצומה של מלחמה: ראש הממשלה נתניהו ושר הביטחון גלנט לא שוחחו כבר שבועיים, מאז הכריז גלנט במסיבת עיתונאים על התנגדותו לממשל צבאי בעזה, כך לפי דיווח בכאן 11. נתניהו מאשים את גלנט בהדלפות סדרתיות מישיבות מצומצמות של קבינט המלחמה ובין השניים שוררים יחסי איבה. כזכור, במסיבת עיתונאים שכינס לפני כשבועיים הצהיר גלנט: "יש מדיניות שמקדמת ממשל צבאי של ישראל זו חלופה רעה ומסוכנת למדינה. ממשל צבאי יהפוך להיות המאמץ הביטחוני הראשי של ישראל על חשבון זירות אחרות. הוא יעלה בדם ובמחיר כלכלי כבד ללא תכלית".

"אני קורא לנתניהו - תכריז שלא נעשה זאת"

גלנט הוסיף כי אם לא תהיה חלופה לחמאס יהיו שתי אפשרויות - חמאס או ממשל צבאי ישראלי. "שתי החלופות גרועות. לא אסכים לממשל צבאי בעזה, אני קורא לנתניהו - תכריז שלא נעשה זאת. מאוקטובר אני מעלה את הנושא בקבינט ללא תשובה. זו סכנה להישגים הצבאיים. סופו של המעשה הצבאי במעשה המדיני. גורמים פלסטינים בגיבוי מדינות ערב צריכות לשלוט ברצועת עזה, זה אינטרס ישראלי כדי להשיג את מטרותינו".

נתניהו מגיב לגלנט ועוקץ: "בלי תירוצים"

נתניהו הגיב מיידית לדבריו של גלנט והודיע: "לא נחליף את חמאסטן בפתחסטן". עוד הוסיף ואמר כי כל עוד החמאס בעזה לא יושמד, שום גורם אחר לא ייכנס לשלוט ברצועה. נתניהו הוסיף עקיצה לגלנט ואמר: "צריך לחסל את החמאס, בלי תירוצים".