בן גביר זימן את המפכ"ל לשימוע: "מנסה להפוך את המשטרה למיליציה פרטית"

השר לביטחון לאומי הודיע כי ימליץ לממשלה להקדים את סיום את כהונת המפכ"ל בכפוף לשימוע שיערוך לו | מקורבי שבתאי: "שר אלים, מנסה בכל דרך להשתלט על המשטרה ולהפוך אותה למיליציה פרטית"

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/05/24 20:50 יט באייר התשפד

בן גביר זימן את המפכ"ל לשימוע: "מנסה להפוך את המשטרה למיליציה פרטית"
בן גביר ושבתאי, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, הודיע היום (ב') על זימונו של מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי לשימוע ביום רביעי הקרוב וזאת "בטרם ימליץ לממשלה להקדים את סיום כהונתו". במכתבו למפכ"ל כתב בן גביר כי "בתקופה האחרונה מתרבים הסימנים ומתרבות הטענות לאי תפקודך הכללי, באופן המשליך לרעה על תפקודה של משטרת ישראל בכלל, ובתקופה מלחמתית זו בפרט".

בין הנימוקים: העדרם של דיונים והנחיות בתאונות דרכים

בן גביר נימק את ההחלטה ב"אי קיומם של ישיבות עומק וישיבות סטטוס בראשותך בנושא הפשיעה במגזר הערבי וארגוני פשיעה, והעדרם של דיונים והנחיות בעניין גניבות הרכבים, תאונות דרכים, גיוסים למשטרה, מימוש תקציבים, הצטיידות ורכש, וניהול כללי של המשטרה".

בן גביר פנה ישירות למפקד מג"ב - המפכ"ל פנה ליועמ"שית

כזכור, אתמול דווח כי המפכ"ל פנה ליועצת המשפטית לממשלה והתלונן על ניסיונות של השר להתערב באופן ישיר בפעילות המשטרה. הפנייה הגיעה לאחר פנייה ישירה של השר למפקד מג"ב במסגרתה דרש ממנו להשעות שלושה שוטרים שהיו מעורבים באלימות נגד מתפרעים שעלו למירון בניגוד לחוק. הבוקר המתיחות בין השניים עלתה מדרגה כאשר המפכ"ל החליט שלא להשתתף בטקס מינוי נציב השב"ס החדש שנחשב כמינוי של השר בן גביר.

מקורבי המפכ"ל: בן גביר מנסה להשתלט באופן אלים על המשטרה

בתגובה לדברים, מקורבי המפכ"ל מסרו: "באשר לטענות המופרכות אשר בהן אין כל בסיס - ראוי ונכון שלא היו נאמרות כלל, לבטח כשהדברים מגיעים משר אשר באופן אלים מנסה בכל דרך להשתלט על המשטרה ולהפוך אותה למיליציה פרטית".