מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

אחרי עשרות שנים: איתן כבל מבטל את החברות בעבודה - "הרגשתי אגרוף בבטן"

חבר הכנסת לשעבר איתן כבל, אשר שימש במשך עשרות שנים כחבר כנסת מטעם מפלגת העבודה, הודיע על הפסקת חברותו במפלגה לאחר שנציגיה בכנסת סירבו לחתום על העצומה נגד החלטת התובע בהאג: "קיבלתי אגרוף בבטן"

חיים גרבי חיים גרבי, חדשות כיפה 21/05/24 21:27 יג באייר התשפד

אחרי עשרות שנים: איתן כבל מבטל את החברות בעבודה - "הרגשתי אגרוף בבטן"
איתן כבל, צילום: Yonatan Sindel,Flash90

אחרי עשרות שנים של חברות במפלגת העבודה וייצוגה בכנסת, חבר הכנסת לשעבר איתן כבל הודיע הערב (ג') בערוץ 12 על הפסקת חברותו במפלגה. במהלך תוכנית חיסכון הסביר כבל לקרן מרציאנו: "זה הרבה מעבר לכועס, יש לי כבר אובדן דרך שנים רבות בתוך מפלגת העבודה ובדרכה, אבל אתמול אני הרגשתי אגרוף בבטן. אני דרך אגב עדיין חבר מפלגת העבודה ואחרי האירוע הזה החלטתי - אינני מוכן להיות חלק ממפלגה שאיבדה לגמרי את הצפון".

106 חברי כנסת חתמו על העצומה - בעבודה סירבו לחתום

כזכור, אמש חתמו 106 חברי כנסת מהקואליציה והאופוזיציה על הצהרה שמגנה את החלטת התובע הראשי בבית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג לדרוש הוצאת צווי מעצר נגד ראש הממשלה ושר הביטחון. בין מי שלא חתמו על העצומה היו חברי מפלגת העבודה, וכך, חברת הכנסת נעמה לזימי מהמפלגה כתבה: "אין לי כל כוונה לחתום על ההצהרה הריקה של ביבי, אין לי כל כוונה לחתום על הצהרה חסרת משמעות והשפעה שנועדה להיות כלי במשחק של ביבי לקבל לגיטימציה ולבצר את השלטון המושחת והגרוע שלו".

"זאת הדרך של ביבי לחמוק מהכרעות והחלטות מנהיגותיות"

לזימי טענה כי: "זאת הדרך של ביבי לחמוק מהכרעות והחלטות מנהיגותיות ובמקום זה לייצר הצהרות ריקות ולהמשיך לפזר אויר חם ולא לפעול ממשית. החלטת בית הדין בעניין ישראל מבישה ועושה השוואה בלתי מתקבלת על הדעת שמכאיבה לכולנו, אך גם היא חלק מהכישלון המוחלט של ביבי והנהגתו. שייקח אחריות וילך".

האישומים נגד נתניהו וגלנט: "גרימת השמדה וגרימת הרעבה כשיטת מלחמה"

כזכור. אתמול הודיע התובע בבית הדין הפלילי בהאג, קארים חאן, על בקשתו לצווי מעצר עבור רה"מ נתניהו, שר הביטחון גלנט ובכירי חמאס. לטענתו של חאן, האישומים העומדים נגד נתניהו וגלנט כוללים: "גרימת השמדה, גרימת הרעבה כשיטת מלחמה, כולל שלילת אספקת סיוע הומניטרית, ופגיעה מכוונת באזרחים בסכסוך". ההודעה טלטלה את העולם ומדינות רבות הצהירו שיעמדו עם ישראל.