מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

דיווח: ארה"ב הציגה לחמאס ערבויות לסיום המלחמה | סמוטריץ': "ברית הגנה בין ארה"ב לחמאס"

דיווח לבנוני: ארה"ב הציגה ערבויות מצריות-אמריקאיות לסיום המלחמה לאחר הפסקת האש בין ישראל לחמאס | סמוטריץ': "דרישת סינוואר הנאצי היא לא ל'הפסקת המלחמה' אלא ל 'ברית הגנה' בין ארה"ב לחמאס"

חדשות כיפה חיים ג'רבי, חדשות כיפה 03/05/24 11:20 כה בניסן התשפד

דיווח: ארה"ב הציגה לחמאס ערבויות לסיום המלחמה | סמוטריץ': "ברית הגנה בין ארה"ב לחמאס"
צריכים לחשוש? סמוטריץ ונתניהו, צילום: Yonatan Sindel,Flash90

לאחר הדיווח הלבנוני על הערביות שהציגה ארה"ב לחמאס בדבר סיום המלחמה לאחר הפסקת האש, שר האוצר בצלאל סמוטריץ' מחריף הבוקר את המתקפה על ההסכם המתגבש. בהודעה שהוציא יו"ר הציונות הדתית נכתב: "די למכבסת המילים. דרישת סינוואר הנאצי היא לא ל'הפסקת המלחמה' אלא ל 'ברית הגנה' בין ארה"ב לחמאס במסגרתה האמריקאים יעניקו לו ולכל המרצחים, הטובחים והאונסים למעשה חסינות מלאה".

"ייזכר לדראון עולם בכך שהפקיר ביודעין את ביטחון אזרחי ישראל"

עוד הוסיף סמוטריץ' כי הערבויות "ימנעו מישראל להשמיד את סינוואר ולעצור את ההכנות וההתחמשות לטבח הבא". סמוטריץ' חתם: "כל מנהיג ישראלי שיסכים לכך בחתימה או בהעלמת עין ייזכר לדראון עולם בכך שהפקיר ביודעין את ביטחון אזרחי ישראל. בטבח הבא חלילה אף אחד כבר לא יוכל לומר 'לא ידעתי' רפיח עכשיו ומיד. בכל הכח. עד להשמדת חמאס".

דיווח לבנוני: ארה"ב הציגה ערבויות לכך שישראל לא תחזור ללחימה אחרי הפסקת האש

הבוקר, עיתון אל אח'באר הלבנוני טען כי לחמאס הוצגו ערבויות אמריקאיות - מצריות לאי חזרתה של ישראל ללחימה אחרי הסכם הפסקת האש. לפי הדיווח בחמאס דרשו שהערבות בסעיף זה תהיה מנוסחת באופן ברור וכן דרשו ערבות טורקית בנוסף לערבות המצרית והאמריקאית.

פעולה ברפיח נדחתה לפחות בשבוע

עוד דווח כי המתווכות ביקשו מחמאס לספק להן הארכת זמן לפני שהיא מוסרת את תשובתה, מפני שהיו משוכנעות שתשובתה של חמאס תהיה שלילית - מה שהוביל למגעים בין ארה"ב, מצרים וישראל בניסיון למנוע את קריסת השיחות ב- 48 השעות האחרונות. בעיתון הוסיפו כי במסגרת המגעים מצרים השיגה הבטחה ישראלית לדחות כל פעולה ברפיח לפחות עד סוף השבוע הבא.