לפיד: "מה שקורה במדינת ישראל הוא לא שואה, זו מלחמה. השנה היא לא 1943"

ראש האופוזיציה התייחס להשוואה בין המתקפה הרצחנית של החמאס לבין השואה וטען כי אסור לקבל את המשוואה הזו: "השאלה שמענה אותנו היא הפוכה: לא למה לא ברחנו - אלא למה לא הגענו בזמן לשדה הקרב"

חדשות כיפה חדשות כיפה 30/10/23 17:40 טו בחשון התשפד

לפיד: "מה שקורה במדינת ישראל הוא לא שואה, זו מלחמה. השנה היא לא 1943"
"כישלון שאין עליו כפרה", לפיד, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

ראש הממשלה לשעבר וראש האופוזיציה יאיר לפיד נאם היום במליאת הכנסת וטען כי ההשוואה בין השואה לטבח שמחת תורה אינה מתקבלת. "זוועות הבוקר הנורא בתולדות מדינת ישראל לא יישכחו לעולם, אבל אסור לנו לקבל את המשוואה הזו" אמר. לפיד הסביר כי השאלה הנדרשת היא מדוע ישראל לא הגיעה לשדה הקרב בזמן ולא השכימה להרוג את האויב.

בהמשך, השווה לפיד בין תגובת היהודים בשואה לבין התגובה הנדרשת בימינו: "בשואה, אחרי כל יום שבו נרצחו אלפי יהודים, הגיע עוד יום שבו נרצחו עוד אלפי יהודים. יום אחרי יום, במשך שנים. במדינת ישראל, אחרי שנרצחו יהודים, מאות אלפי יהודים נחושים, חדורי מטרה, עלו על מדים ונשק, והתגייסו לצבא היהודי כדי לנצח במלחמה".

"לא העולם ינקום את נקמתם של היהודים, אנחנו נעשה את זה"

ברקע הדיווחים על תגבור הכוחות האמריקניים באזור הבהיר לפיד: "לא הצבא האדום ולא הצבא האמריקאי יגיע לבונקרים של החמאס. צבא ההגנה לישראל יעשה את זה. לא העולם ינקום את נקמתם של היהודים, אנחנו נעשה את זה. לא בנות הברית יחזירו את החטופים שלנו לביתם, מדינת ישראל תעשה את זה".

"אנחנו לא הילד המרים את ידיו בגטו וורשה"

לסיום חתם ראש האופוזיציה: "מה שקורה במדינת ישראל הוא לא שואה, זו מלחמה. השנה היא לא 1943. השנה היא 2023. אנחנו לא הילד המרים את ידיו בגטו וורשה, אנחנו הלוחם המרים את נשקו ויוצא לנצח במלחמה".