בכיר במל"ל נגד התוכנית של סמוטריץ': פגיעה של ממש בביטחון

רגע אחרי הפיגוע הקשה בדרום הר חברון, בכיר במטה לביטחון לאומי תוקע את התוכנית של שר האוצר סמוטריץ' לחיזוק ההתיישבות ביהודה ושומרון: "השלכות שליליות רבות במישור המדיני"

חדשות כיפה חדשות כיפה 22/08/23 15:45 ה באלול התשפג

בכיר במל"ל נגד התוכנית של סמוטריץ': פגיעה של ממש בביטחון
סמוטריץ' , צילום: Yonatan Sindel/Flash90

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' שאמון גם על יהודה ושומרון במשרד הביטחון, מקדם בימים אלה תוכנית ענק למען ההתיישבות, אבל בכיר במל"ל יצא למתקפה נגד התוכנית שמחכה לאישור הממשלה, מתקפה שייתכן ותתקע את התוכנית.

המל"ל נגד תכנית סמוטריץ': פגיעה של ממש בביטחון

בהודעה ששלח ראש האגף בלשכה המשפטית במל"ל, עו"ד אדם וולפסון, וחשף העיתונאי מוטי כסטל מ"עכשיו 14", כתב הבכיר על התכנית: "לאישור הצעת ההחלטה בעת הנוכחית על כלל סעיפיה ומרכיביה עלולות להיות השלכות שליליות רבות במישור המדיני, ובמישור המערכה המדינית-משפטית באופן שיגרום לפגיעה של ממש בביטחון הלאומי של מדינת ישראל".

צחי הנגבי, התחייבות ישראלית להקפאה

צחי הנגבי, ראש המל"ל, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

הבכיר הוסיף: "המל"ל מבקש שלא לקדם את הצעת ההחלטה עד שתתקיים עבודת מטה בין-משרדית, בהשתתפותם של נציגי צה"ל, משרד הביטחון, המטה לביטחון לאומי, משרד החוץ, משרד המשפטים, שירות הביטחון הכללי, משרד ההתיישבות ומנהלת ההתיישבות".

סמוטריץ': יש לנו אתגר התיישבותי

אחרי הפיגוע אתמול, רמז סמוטריץ' על תוכניתו וכתב בטוויטר: "אנחנו עומדים מול טרור רצחני ואסור לנו לעבור עליו לסדר היום. מה שהיה הוא לא מה שיהיה. אפעל שיתקבלו ההחלטות הנכונות בפורומים המתאימים. יחד עם זאת יש לנו אתגר התיישבותי לפתח ולהרחיב את ההתיישבות ובכך להעביר מסר ברור מאד לאויבנו כי הטרור לא משתלם וההתיישבות צומחת, גדלה ומתפתחת".