צפו: ה‏מפגין התפרץ על סמוטריץ' באמצע הישיבה - זה המסר שהעביר

במהלך דבריו בישיבת הסיעה, התפרץ מתנגד רפורמה לדבריו של שר האוצר וקטע את דבריו | סמוטריץ' תקף את היוזמה החדשה: "כל מיני תחליפי דמוקרטיה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 10/07/23 15:10 כא בתמוז התשפג

צפו: ה‏מפגין התפרץ על סמוטריץ' באמצע הישיבה - זה המסר שהעביר
סמוטריץ', תוקף את היוזמה החדשה, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

נאומו של שר האוצר בצלאל סמוטריץ' בפתח ישיבת סיעתו, הופסק היום (ב') לאחר שמפגין ממתנגדי הרפורמה התפרץ לדבריו ותקף אותו. המפגין הטיח בסמוטריץ' כי "יש פה עם ישראל, ישראל לא רוצה רפורמה, הציונות הדתית בחרה באדמה ולא בעם, בצלאל תבחרו בעם ישראל". לאחר שהמפגין סיים את דבריו המשיך סמוטריץ' בנאומו.

סמוטריץ' התייחס בדבריו ליוזמה החדשה לכינון אסיפה מכוננת חדשה ואמר: "אני שומע בימים האחרונים כל מיני הצעות מוזרות שנועדו גם הן להרחיק את כובד המשקל מהכנסת, בית הנבחרים של העם. רעיונות על אסיפות מכוננות וכל מיני תחליפי דמוקרטיה. אני אומר באופן חד וחלק - הכנסת היא בית הנבחרים של העם".

המפגין מתפרץ על סמוטריץ' צילום: חדשות כיפה

האופוזיציה עסוקה בהסתה

בהמשך דבריו התייחס סמוטריץ' לחקיקת ביטול עילת הסבירות והוסיף: "זהו צורך חיוני שיש לגביו הסכמה רחבה, גם השופט אהרון ברק ושופטים נוספים בבית המשפט העליון תמכו בכך, וכך גם חלק גדול מראשי האופוזיציה. זו הדרך לאפשר לממשלה נבחרת לממש את המדיניות שלה על פי החוק ולמנוע למשל מקרים כמו שקרו בעבר כאשר בג"צ מנע גירוש משפחות מחבלים".

"בניגוד לאופוזיציה הנוהגת בחוסר אחריות ועסוקה בהסתה" אמר סמוטריץ', "אנחנו בקואליציה נוהגים באחריות. נמשיך לקדם בנחישות ובאחריות את התיקונים הנדרשים במערכת המשפט כפי שהתחייבנו לציבור לפני הבחירות ובהתאם למנדט שקיבלנו מהעם" אמר.